نایب رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان گفت: یکی از کارها برای جلوگیری از بین رفتن اراضی کشاورزی بازدارندگی ساخت و ساز در این اراضی است.

به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه اصفهان در گلپایگان، حسین زاهدی شامگاه شنبه در نشست خبری با بیان اینکه حضور خبرنگاران همیشه قوت قلب است، اظهار کرد: شورا یک هیئت تصمیم ساز و عامل اجرایی، شهردار است. متأسفانه اواخر سال گذشته و اوایل سال جاری را با چالش شهردار مواجه شدیم. سرپرست شهرداری نهایت تلاش خود را کرد، اما چون سرپرست بود یکسری محدودیت‌هایی را داشت.

وی با بیان اینکه همه تلاش ما در جهت تعالی شهر است، ادامه داد: مهم‌ترین کاری که در یک سال گذشته انجام شد انتخاب شهردار و برون رفت از یک چالش سخت بود. حضور شهردار فعلی یک موفقیت است که امیدواریم بتواند در پیشبرد اهداف شورا و شهر مؤثر واقع شود. انتظاری که شورای شهر از شهرداری دارد این است که باید در فرصت باقی مانده کارهای بر زمین مانده با شدت بیشتری جلو رود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان با بیان اینکه حفظ اراضی کشاورزی را به جد دنبال می‌کنیم و چشم پوشی در این خصوص محال است، گفت: در کمیسیون بدوی ماده 100 و رسیدگی به تخلفات ساختمانی حضور دارم، رویکرد ما در این کمیسیون به همراه دادستان و نماینده فرمانداری کمک به مردم است.

وی افزود: مردم بعضاً می‌دانند که در اراضی کشاورزی نباید ساخت و ساز انجام شود، اما به دلیل اینکه اراضی به حاشیه شهر چسبیده است این کار را انجام می‌دهند، رویکرد ما در این کمیسیون کمک به افرادی است که مشکلشان حل شود، همچنین در جرائم سعی می‌شود که ضرایب را به گونه‌ای در نظر بگیریم که بیشترین کمک را به مردم کنیم، البته یکی از کارها برای جلوگیری از بین رفتن اراضی کشاورزی بازدارندگی در ساخت و ساز در این اراضی است.

عضو شورای ترافیک با بیان اینکه طی یک سال اخیر این شورا بیش از 35 مصوبه داشته است، اضافه کرد: اصلاح مسیر خیابان امام خمینی(ره) قریب به یک سال طول کشید و مجدانه این مسئله را پیگیری می‌کردیم تا نهایتاً به یک تصمیم تقریباً درستی منجر شد.

وی افزود: احداث ادامه بلوار سلمان فارسی به سمت کشتارگاه سابق در طرح جامع قرار دارد. پل قاضی زاهدی از قدمت تاریخی برخوردار است و اکنون زیر بار ترافیکی قرار دارد، البته تمهیداتی برای تردد ماشین‌های سنگین در این مسیر در نظر گرفته شده است اما مهم‌ترین بحث این است که مسیری ایجاد شود تا حداقل تردد خودروها بر روی این پل یک طرفه شود.

زاهدی به ایجاد فضای گردشگری در حاشیه رودخانه و فضای سبز بین پل‌های شورا و آزادگان اشاره و تصریح کرد: سهم حق آبه زیست‌محیطی در ترسالی 19 میلیون مترمکعب است، این فرصت خوبی است که بتوانیم این مسیر را ساماندهی کنیم تا علاوه بر استفاده بهینه از فضای سبز و گردشگری، اشتغال‌زایی نیز برای جوانان رخ دهد.

نایب رئیس شورای شهر گلپایگان گفت: ایجاد یک فضای تفریحی توریستی گردشگری از کنار بلوار نهج‌البلاغه تا میدان 9 دی در دستور کار شورای ترافیک قرار دارد. آزادسازی خیابان‌های آیت‌الله خوانساری و آیت‌الله مطهری یکی از مهم‌ترین کارهای ما در این دوره خواهد بود و این مهم را به جد از شهردار جدید خواسته‌ایم که تا پایان دوره این شورا این امور انجام شود. 

کد خبرنگار:13083


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.