حزب مردم‌سالاری با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به سفر انریکه مورا، هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها در وین و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران تاکید کرد: لازم است همه دست اندرکاران به جای آنکه بخواهند رضایت عده‌ای از عناصر افراطی که تمام هم و غم آنان بی‌توجهی به منافع ملی ایران و چوب لای چرخ مذاکرات گذاشتن و ایراد اتهام و تهمت به تیم مذاکره کننده قبلی است کسب کنند بهتر است با همکاری اتحادیه اروپا و دو کشور مدعی دوستی با ایران (یعنی چین و روسیه) درصدد احیای برجام باشند و همگی با هوشیاری کامل از منافع ملی ایران و تعامل مثبت با جامعه جهانی دفاع کرده و درصدد حفظ عزت و مصلحت و حکمت در سیاست خارجی باشیم.

به گزارش جماران؛ حزب مردم‌سالاری با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به سفر انریکه مورا، هماهنگ‌کننده گفت‌وگوها در وین و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران تاکید کرد؛ نباید فرصت‌ها از دست برود هنوز هم برای احیای برجام فرصت باقی است.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

ملت سرافراز ایران

هرچند این‌روزها که دولت به‌دنبال روش جایگزین برای حذف ارز ترجیحی از طریق گران کردن نان صنعتی و پراخت یارانه تحت عنوان مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه است و آن را به عنوان یک جراحی بزرگ و اصلاح ساختار اقتصادی می‌نامد جا دارد به این مقوله بیشتر بپردازیم (که به نظر می‌رسد با بی‌توجهی به کاهش ارزش پول ملی دستاوردی جز توزیع فقر و فشار مضاعف برطبقات ضعیف جامعه نخواهد داشت.)

کما اینکه توجه به مطالبات انباشته شده کارگران و فرهنگیان می‌طلبد که همه احزاب و جریان‌های سیاسی در این مورد هم حساسیت و واکنش لازم را داشته باشند و به جای اینکه شاهد دستگیری فعالان این دو صنف باشیم (که هرگز راه به جایی نخواهد برد) به دولت و مجلس گفته شود که پاسخگوی جدی مطالبات آنان باشند.

اما آنچه در این میان حائز اهمیت فراوان بوده و ضرورت تاکید زیاد دارد بی‌نتیجه ماندن مذاکرات وین است که متاسفانه مستقیم و غیرمستقیم بر معیشت مردم تأثیر گذار است. لذا در آستانه سفر انریکه مورا، هماهنگ‌کننده مذاکرات وین و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران سه نکته اساسی را گوشزد می‌کنیم؛

اولا: لازم است همه دست اندرکاران به جای آنکه بخواهند رضایت عده‌ای از عناصر افراطی که تمام هم و غم آنان بی‌توجهی به منافع ملی ایران و چوب لای چرخ مذاکرات گذاشتن و ایراد اتهام و تهمت به تیم مذاکره کننده قبلی است کسب کنند بهتر است با همکاری اتحادیه اروپا و دو کشور مدعی دوستی با ایران (یعنی چین و روسیه) درصدد احیای برجام باشند و همگی با هوشیاری کامل از منافع ملی ایران و تعامل مثبت با جامعه جهانی دفاع کرده و درصدد حفظ عزت و مصلحت و حکمت در سیاست خارجی باشیم.

ثانیا: هیچکس نباید در این نکته شک کند که گذشت زمان در همین یک سال اخیر ثابت کرده که هرگز سودی برای جمهوری اسلامی ایران نداشته است بلکه برعکس علی‌رغم میل و ادعای کاخ سفید و آقای بایدن روز به روز خواسته‌های طرفداران ترامپ و اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در عرصه مذاکرات افزایش یافته است.

ثالثا: جناب آقای رئیسی بداند دستاورد سفر آقای انریکه مورا به تهران باید یک گام به سمت احیای برجام باشد نه آنکه با القای عده‌ای از کاسبان تحریم بگوییم که فعلا چون با تعداد بشکه‌های بیشتر و هم با قیمت بالاتر نفت می‌فروشیم لذا نیازی به برجام نداریم. به هرحال نباید به دست خودمان مذاکرات را دچار شکست نموده و با اتحاد اروپا و آمریکا حلقه محاصره و تحریم را بر ملت تنگ‌تر نمائیم.

درپایان بازهم مشفقانه و دلسوزانه از تمامی دست‌اندرکاران می‌خواهیم که از فرصت مذاکرات وین غافل نبوده و حداقل باید ملت ایران شاهد نتیجه‌بخش بودن مذاکرات در دولت سیزدهم به صورت ملموس در تاریخ این مرز و بوم باشد.

کمیته اطلاع‌رسانی حزب مردم‌سالاری

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.