گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:‌ برجام به بن‌بست رسیده است؛ به همین خاطر خبری از آن نیست/ برجام با زندگی مردم عجین شده است/ بیاییم به مردم بگوییم برجام به سرانجام نخواهد رسید؛ آن وقت می‌فهمند چه باید کنند/ بحث سپاه بهانه است

محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به جماران گفت: هر چیزی را که آمریکایی‌ها بگویند بر فرض محال انجام دهیم آن‌ها بهانه دیگری می‌آورند که به قول حضرت آقا آن‌ها حد توقف ندارند آنها فقط می‌خواهند خوار شدن و وابسته شدن مردم ایران را ببیند. همان‌طور که در ۵۰ سال قبل انقلاب بود. بحث سپاه بهانه است.

پایگاه خبری جماران:‌ این روزها اخبار ضد و نقیضی از مسئولان باب آخرین وضعیت برجام به گوش می‌رسد. عده‌ای از پیشرفت در مذاکرات می‌گویند در مقابل نیز عده‌ای از پایان بی‌سرانجام آن می‌گویند.

در این خصوص محمود احمدی بیغش معتقد است اختلاف ما با آمریکا و اروپایی‌ها مبنایی است و متقابلا آن‌ها هم همین‌طور. آمریکایی‌ها معتقدند ما باید از اصول مان دست برداریم، در حالی‌که ما به دنبال آن هستیم آن‌ها از رفتار زیادی‌خواهانه و قلدرمابانه‌اش دست بردارد ما که نمی‌توانیم از اصول انقلابی‌مان دست برداریم چون در ذات تعهدات دینی ما است.

محمود احمدی بیغش در گفت و گو با خبرنگار جماران، در خصوص آخرین وضعیت برجام گفت: برجام سرانجامی ندارد. برجام به بن‌بست رسیده است و به همین خاطر خبری از آن نیست. دولت تلاش خود را می کند اما برجام در این چند سال به شکلی پرورش پیدا کرده است که بخشی از زندگی مردم شده است. مردم ناخودآگاه برجام را در رفتار و زندگی خود شریک می‌کنند؛ به طور مثال می‌گویند این خانه را بخر، دیگری می‌گوید ببینیم برجام چه می‌شود و این موارد نشان می دهد برجام ناخودآگاه با زندگی مردم عجین شده است. اگر واقعیات برجام را به مردم بگوییم آن‌ها تکلیف خود را می‌دانند؛ بیاییم و بگوییم برجام به سرانجام نخواهد رسید و به بن بست رسیده است و آن وقت می‌فهمند چه باید کنند.



اهداف تیم روحانی با رییسی متفاوت است

 

وی از همراهی تیم مذاکره کننده حسن روحانی در کنار تیم فعلی گفت:‌ تیم آقای روحانی هر کاری که می‌خواست انجام دهد داده بود. اتفاقا فکر می کنم اهدافی که آنان به دنبالش بودند با اهداف تیم ابراهیم رییسی متفاوت است و من این را قبول ندارم.

 

ما نمی‌توانیم از اصول انقلابی‌مان دست برداریم

 

 وی در ادامه گفت و گو با جماران، افزود:‌ اختلاف ما با آمریکا و اروپایی‌ها مبنایی است و متقابلا آن‌ها هم همینطور. آمریکایی‌ها معتقدند ما از اصول مان دست برداریم در حالی‌که ما به دنبال آن هستیم، آن‌ها از رفتار زیادی خواهانه و قلدرمابانه‌شان دست بردارند، ما که نمی‌توانیم از اصول انقلابی‌مان دست برداریم چون در ذات تعهدات دینی ما است و ما برای آن در طول ۴۳ سال هزینه داده‌ایم. آمریکا و اروپا هم یک کشور استکباری و  به دنبال منافع خود هستند منافع آن‌ها هم این است که ما کوتاه بیاییم.



بحث سپاه بهانه است

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مشکل اصلی، تحریم‌های سپاه است گفت: خیر. این بهانه است. هر چیزی را که آمریکایی‌ها بگویند بر فرض محال انجام دهیم آن‌ها بهانه دیگری می‌آورند که به قول حضرت آقا آن‌ها حد توقف ندارند آنها فقط می‌خواهند خوار شدن و وابسته شدن مردم ایران را ببیند. همان‌طور که در ۵۰ سال قبل انقلاب بود، بحث سپاه بهانه است.

محمود احمدی بیغش در پایان از تعامل با کشورهای شرقی گفت: روابط با کشورهای شرقی مشکلات را حل میکند. هر کشوری که با ما تعامل داشته باشد مشکلی ندارد ما باید اول به خودمان متکی باشیم و بعد با تمام دنیا البته به جز آنان که به رسمیت نمی‌شناسیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.