گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: پیشرفتی در روند مذاکرات نداریم/ مذاکرات فعلی ما در همان چارچوب و با همان مفاد مذاکرات قبل است/ اتفاقات نامطلوب جاری کشور ربطی به برجام ندارد/ جنگ قدرت باید از بین برود

حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به جماران گفت: امروز نشان داد مشکلات و اتفاقات اخیر ارتباطی به برجام ندارد. برجام کار خود را انجام می‌دهد و متاسفانه بی‌تدبیری‌ها در داخل کشور مشکل ایجاد میکند، بی‌برنامگی‌ها و تصمیمات غلطی که وجود دارد عامل مشکلات است نه برجام.

پایگاه خبری جماران: بعد از ۲ ماه توقف در مذاکرات برجام انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران می‌آید این سفر دومین سفر این مقام اروپایی به تهران است.

در این باب حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به خبرنگار جماران گفت: ‎فعلا در روند مذاکرات اتفاق خاصی نیفتاده و به همان شکل سابق است؛ پیشرفتی در روند مذاکرات نداریم. با اروپایی‌ها مذاکره و جمع بندی هم صورت گرفته اما مشکلات فعلی به این دلیل است که آمریکایی‌ها ایجاد کرده‌اند. بنابراین، گره اصلی زیادی‌خواهی‌های آمریکایی‌ها است.

 

خروج سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا خط قرمز است

 

وی در خصوص خروج سپاه از لیست تحریم‌ها گفت: آنها از ابتدا هم به صورت ظالمانه و ناعادلانه آمدند سپاه را تحریم کردند و برای ما خروج سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی آمریکا مهم و خط قرمز است و به شدت هم به دنبال این هستیم که این نهاد نظامی قانونی ملی کشور که مدافع امنیت کشور هستند از لیست تحریم‌ها بیرون بیاید.

 

مذاکرات فعلی ما در همان چارچوب و با همان مفاد مذاکرات قبل است

 

نوش آبادی در پاسخ به این سوال آیا بهتر نیست در تیم فعلی مذاکره کننده از تیم جواد ظریف کمک گرفته شود، گفت: از تیم ظریف قطعا به کار گرفته شده است و در چارچوب همان مذاکرات قبلی کار انجام می‌شود مذاکرات فعلی ما در همان چارچوب و با همان مفاد است منتها در نحوه اجرای آن بحث می‌کنند و فراتر از برجام قبلی نیست.

 

اتفاقات نامطلوب جاری کشور ربطی به برجام ندارد

 

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: امروز نشان داد مشکلات و اتفاقات اخیر ارتباطی به برجام ندارد. برجام کار خود را انجام می‌دهد و متاسفانه بی‌تدبیری‌ها در داخل کشور مشکل ایجاد میکند، بی‌برنامگی‌ها و تصمیمات غلطی که وجود دارد عامل مشکلات است نه برجام. برجام از قبل تاثیرات خود را گذاشته است اما این اتفاقات نامطلوب جاری کشور ربطی به برجام ندارد.

وی گفت: ما دچار یک مشکل شدیم که باید با برنامه ریزی دقیق و با اجماع مسئولان نظام و کشور با هم اندیشی و هم گرایی حل شود؛ آنقدر ظرفیت‌های جامعه بالا است که بتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم. مسئولان ما باید قدر این ظرفیت‌ها، امکانات و استعدادها را بشناسند تا بتوانیم از این بحران عبور کنیم و این جنگ قدرت برای کسب کرسی‌ها که بیشتر از خدمت است، باید از بین برود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.