رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در اختتامیه سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله، گفت: باید این باور را داشته باشیم که امروز با مخاطبی متفاوت با سیاق و زبان و شناخت متفاوت روبرو هستیم و بر این اساس اگر قرار است نسل جوان را با اندیشه امام آشنا کنیم باید با زبان جوانان با آنها سخن بگوییم و اندیشه امام را بدون پیش‌داوری و به‌ درستی و صداقت به این نسل منتقل کنیم.

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با تأکید بر اینکه لازم است برخورد اقناعی با مخاطب در ارسال پیام داشته باشیم، گفت: باید این باور را داشته باشیم که امروز با مخاطبی متفاوت با سیاق و زبان و شناخت متفاوت روبرو هستیم و بر این اساس اگر قرار است نسل جوان را با اندیشه امام آشنا کنیم باید با زبان جوانان با آنها سخن بگوییم و اندیشه امام را بدون پیش‌داوری و به‌ درستی و صداقت به این نسل منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت‌الاسلام و المسلمین علی کمساری در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تئاتر و نمایشنامه نویسی روح الله، با بیان اینکه ترویج سیره و اندیشه امام خمینی(س) از دیدگاه هنرمندان جوان بسیار ارزشمند است، گفت: نهالی که با نام جشنواره نمایشنامه‌نویسی و تئاتر روح‌الله در این روزها به درخت بارور تبدیل‌شده، ثمره تلاش و همراهی جمعی از همکاران ما در اصفهان و همراهی هنرمندان است. سال 96 برای نخستین بار تئاتر روح‌الله در مجموعه ما تعریف شد و در اصفهان شهر هنر و فرهنگ کلید خورد و اگر محدودیت‌های ناشی از کرونا نبود امسال شاهد برگزاری پنجمین جشنواره بودیم.

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با ابراز امیدواری از اینکه این جشنواره سال آینده به صورت یک جشنواره ملی برگزار شود، افزود: همه می‌دانیم که در دنیای امروز که به عصر ارتباطات موسوم است در ثانیه در معرض امواج اطلاعاتی قرار داریم. این ویژگی دوران حاضر است که تا یک دهه قبل حتی قابل‌تصور نبود. امروز دورانی را تجربه می‌کنیم که فضای مجازی همه اقتضائات سنتی را به‌ هم‌ ریخته و امکانات جدیدی را فراهم آورده است که باید بهتر و بیشتر از آن برای انتقال پیام به مخاطب استفاده شود. در این میان نکته مهم این است که نباید با مخاطب بی‌تفاوت و غیرمسئولانه برخورد کنیم بلکه لازم است برخورد اقناعی با مخاطب در ارسال پیام داشته باشیم.

وی با اشاره به این نکته که اگر باور و زبان مخاطب برای ما مهم نباشد نباید انتظار پذیرش پیام را داشته باشیم، تصریح کرد: امروز نهادهای تأثیرگذار برای مخاطب افزون ‌شده است و در این وانفسای بمباران اطلاعاتی از جای‌ جای دنیا هرکس بهتر بتواند پیام خود را منتقل کند موفق‌تر خواهد بود. دنیای امروز نسل جوان متفاوت از دنیای والدین آنها است. باید این باور را داشته باشیم که امروز با مخاطبی متفاوت با سیاق و زبان و شناخت متفاوت روبرو هستیم و بر این اساس اگر قرار است نسل جوان را با اندیشه امام آشنا کنیم باید با زبان جوانان با آنها سخن بگوییم و اندیشه امام را بدون پیش‌داوری و به‌ درستی و صداقت به این نسل منتقل کنیم.

کمساری اظهار داشت: اگر برخی رسانه‌های رسمی مخاطب خود را از دست می‌دهند به دلیل عملکرد نادرست و غیر کارشناسی خودشان است چرا که باور نداریم مخاطب متفاوتی را پیش رو داریم که بی‌صداقتی را تشخیص می‌دهد و زبان سخن گفتن با این نسل را نیز بلد نیستیم. همان‌طور که رهبر انقلاب می‌فرمایند رساترین بیان در این راستا زبان هنر است. در این میان تئاتر از رساترین هنرها است که بر ذهن مخاطب تأثیر عمیق و ماندگار دارد و باید از این زبان و هنر تأثیرگذار در انتقال پیام استفاده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.