وحیدی وزیر کشور در آیین تکریم و معارفه استاندار سابق و جدید استان قم گفت: محتوای تمدن نوین اسلامی باید در قم تولید شود.

به گزارش جماران؛ وحیدی وزیر کشور با بیان اینکه دولت سیزدهم با تمام توان به دنبال کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم عزیز ایران اسلامی است؛ گفت: راهکار غلبه بر مشکلات کار و تولید بیشتر است و این مهم باید در کشور اتفاق بیفتد.

احمد وحیدی وزیر کشور که امروز به منظور تکریم سرمست استاندار سابق قم و معارفه شاهچراغی استاندار جدید وارد شهر قم شده بود؛ پس از زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلام ا... علیها در آیین تکریم و معارفه استاندار حضور یافت و با تاکید بر این موضوع که ایران عزیز اسلامی امروز در امنیت کامل است؛ خاطرنشان کرد: تحرکات اخیر در آب های عمان و تقابل بین ایران و آمریکا در موضوع دزدی نفتی بیانگر این مساله است.

دکتر وحیدی با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم در کشور و عاشقان اهل بیت؛ گفت: جهان امروز نیازمند پیام هایی است که در حوزه علمیه قم تولید می شود؛ در جهان هیچ راه نجاتی جز مسیر اهل بیت(ع) وجود ندارد و تمدن غرب، در کنار پیشرفت مادی، ظلماتی از جهل را برای بشر به ارمغان آورده است.

وحیدی گفت: تمدن غرب به سردمداری آمریکا و صهیونیسم و متحدان آنها امروز در سراسر عالم، تروریست ها و جنایتکاران را تجهیز می کند و بمب بر سر مردم افغانستان و یمن و دیگر ملت های مظلوم و آزادیخواه می ریزد.

وزیر کشور افزود: در کنار تمدن غربی، انقلاب اسلامی به دنبال تمدن نوین اسلامی است که آن تمدن باید از قم شکل بگیرد و ساخته شود. محتوای تمدن نوین اسلامی در قم باید تولید شود؛ الگوی دولت سازی، جامعه اسلامی و حکمرانی اسلامی باید در حوزه علمیه قم با حضور مراجع عظام تقلید پی ریزی شود.

 

تکریم-و-معارفه-استاندار-قم-با-حضور-دکتر-وحیدی-17-ابان-ماه-1400-(21)_1

 

دکتر وحیدی با تشریح این امر که امروز باید برای ایران عزیز اسلامی کار کرد و کوشید؛ گفت: قم پایگاه انقلاب اسلامی بوده و همه امور توسعه باید از این استان نشات گیرد و هر اقدام و خدمتی که برای استان قم انجام بگیرد کم است؛ قم باید از نابهنجاری ها دور باشد و به هنجارهای اجتماعی و اخلاقی مزین شود و در استان قم مساله آسیب های اجتماعی باید حداقلی باشد.

 

مشکل آب و پیشروی کویر از دیگر محورهای مورد اشاره دکتر وحیدی بود و در این خصوص تصریح کرد: باید برای این مشکلات تدبیری جدی صورت گیرد و البته برادر ارجمند آقای سرمست سه سال زحمت کشیدند و امروز در خدمت برادر انقلابی و جهادی دیگر آقای شاهچراغی خواهیم بود.

وی در این خصوص گفت: برادر عزیزم آقای شاهچراغی دارای سبقه نظامی است اما محبوب القلوب است یعنی از طرف مردم، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و علمای عزیز و از همه جا درخواست های زیادی برای استفاده از ایشان در سمت استانداری بود و این در حالی است که خود ایشان هیچوقت برای استاندار شدن درخواستی نداشته است.

 

وحیدی در ادامه گفت: وقتی سرداری خود را خادم ملت می داند و در همه مشکلات مردم اعم از سیل و زلزله و دیگر موضوعات در کنار مردم حضور پیدا می کند، این حضور صادقانه باعث افزایش عشق و احترام مردم به رزمندگان و سرداران نیروهای مسلح در سپاه، ارتش و نیروی انتظامی می شود و طبیعی است که باعث مطلوب شدن بیشتر آنها از سوی مردم برای حضور در سمت های مدیریتی می شود که مجموعه این اتفاقات نشان از درستی راه ما دارد.

وزیر کشور با اشاره به این موضوع که کسی در جایی گفته بود مگر چه شده است که نظامیان را برای استانداری انتخاب می کنند؛ گفت: اولا فقط چند نفر با سابقه نظامی برای استانداری انتخاب شده اند. ثانیاً از سوی مردم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان معزز ولی فقیه در استان ها، درخواست های زیادی بود که از سرداران استفاده شود که وزارت کشور نمی توانست این درخواست ها را اجابت کند، تا به مسئولیت های دیگرشان برسند و نهایتاً اینکه، اساساً بحمدا.. مشکل امنیت در کشور وجود ندارد و امروز ایران اسلامی در اوج امنیت است.

وی در این خصوص گفت: امروز در کشور فصل جدیدی شروع شده است و دولت حضرت آیت ا... رئیسی عمیقا به مردم و تحول باور دارد و اینکه از دشمنان انقلاب نباید چشم امید داشت و در همین قضیه بنزین دیده شد که سعی بر اختلال داشتند که بحمدا... با زحمات عزیزان ما در وزارت نفت در بازه زمانی کوتاهی، موضوع حل و مدیریت شد.

وزیر کشور ادامه داد: در اندیشه های دینی و انقلابی، بن بستی وجود ندارد و با توان داخلی و اتکا به مکتب اهل بیت قادر به فائق آمدن بر هر مشکلی هستیم.

وزیر  کشور همچنین با اظهار این موضوع که دولت از بطن مردم است و همه تلاش خود را  برای کاهش فشار بر مردم اتخاذ می کند؛ گفت: مسئولین در استان قم باید با تبعیت از  مراجع تقلید و الگوگیری از مکتب اهل بیت در توسعه اقتصادی و فرهنگی استان قم تلاش کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1530726
  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.