وحیدی وزیر کشور در نشست هماهنگی دستگاههای مسئول در مدیریت آلودگی هوا با بیان اینکه «دستگاههای ملی مسئول در حوزه مدیریت آلودگی هوا اهتمام جدی به اجرای هر چه بهتر قانون هوای پاک خواهند داشت»، تاکید کرد: «برای پیشبرد و سرعت بخشی به روند بازسازی و نوسازی حمل و نقل عمومی کشور، قرارگاه ویژه ای تشکیل می شود».

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی وزیر کشور در نشست هماهنگی دستگاه های مسئول در مدیریت آلودگی هوا که امروز با حضور رئیس سازمان محیط زیست و نمایندگان ارشد سایر دستگاه های ذیربط در محل وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا از برنامه های محوری مجموعه دولت و وزارت کشور است؛ تصریح کرد: نشست امروز که با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف برگزار شد، ناظر بر پیگیری روند اجرای قانون هوای پاک بود.

دکتر وحیدی با بیان اینکه در قانون هوای پاک ۱۲۳  تکلیف برای ۲۳ دستگاه مشخص شده است؛ گفت: در همین خصوص در جلسه امروز که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور هم حضور داشتند؛ تکالیف و تعهدات دستگاه ها در اجرای قانون هوای پاک به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از تعهدات یا کامل اجرا نشده یا اصولا اجرا نشده است و البته بخشی هم اجرا شده  است؛ لذا دستور کار اول جلسه امروز مرور بر این تعهدات بود و توجه دادن به دستگاه ها  برای اجرای قانون هوای پاک بود.

وزیر کشور با بیان اینکه مساله هوای پاک موضوعی کاملا اساسی در حوزه سلامت عمومی و زندگی آرام مردم عزیز کشورمان است؛ گفت: در بخش دوم جلسه درخصوص برخورد فوری با برخی از پدیده های مربوط به آلودگی هوا بود و برای این منظور مقرر شد، با اجازه ای که قانون داده، کارگروه اضطراری تا پایان سال،  مستمرا برای نظارت بر این امر تشکیل شود و با استفاده از اختیارات محدود کننده قانونی، بتوانیم هوای بهتری داشته باشیم.

وزیر کشور، موضوع نوسازی ناوگان کشور را از دیگر محورهای مورد بررسی در نشست امروز بر شمرد و در این خصوص گفت: محدودیت ها و مشکلات در حوزه نوسازی ناوگان اعم از بودجه ای، فنی، ساختاری در جلسه امروز مطرح شد و ان شاءا... در این خصوص، قرارگاهی برای پیشبرد و سرعت بخشی بهتر در حل مسائل این حوزه تشکیل می شود.

دکتر وحیدی با تاکید بر این امر که نوسازی ناوگان فرسوده کشور با سرعت بیشتری دنبال می شود؛ تصریح کرد: در این خصوص منابع لازم تامین می شود و این کار به صورت جدی پیگیری می شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در موضوع آلودگی هوا مسائل کلان تری نظیر حجم خودروها که وارد شهرهای کشور می شوند و سایر شرایطی که باید برای جلوگیری از آلایندگی توجه شود نظیر نوع سوخت، در جلسه امروز بحث شد و ان شاءا... با همفکری و پیگیری مستمر به تحقق اهداف قانون هوای پاک کمک می کنیم.

دکتر وحیدی همچنین در پرسش به سوال خبرنگاری درخصوص اینکه مشخص شد که چه مقدار از ناوگان های کشور در تهران و سایر کلان شهرهای کشور فرسوده است؛ هم گفت: درصد قابل توجهی فرسودگی ناوگان در کشور داریم که براوردهای مختلفی درخصوص آن مطرح و احیاناً تا حدود ۴۰ درصد عنوان می شود.

وی همچنین گفت: به هر حال در حوزه موتورسیکلت ها، خودروها و هم بازسازی واگن در حوزه مترو فرسودگی وجود دارد و همه این موارد در جلسه امروز مطرح و نسبت به بازسازی آنها دستورات لازم داده شد.

دکتر وحیدی درخصوص بازسازی اتوبوس های شهری هم گفت: بازسازی اتوبوس ها از جمله برنامه های مهم است و هم اکنون ۵ هزار دستگاه برای بازسازی تفاهم شده و در این میان سهمیه خوبی برای تهران در حدود ۲ الی ۳ هزار دستگاه در نظر گرفته شده است که البته نیاز تهران هم با توجه به جمعیت تهران، بالاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.