​احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا، حساسیت قرارگاه و دستگاه های عضو درخصوص پیک ششم بیماری را بالا توصیف کرد و گفت: باید با فعال سازی همه ظرفیت های کشور و رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی، امکان بروز پیک جدید بیماری در کشور را منتفی کنیم.

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در بیست و چهارمین نشست قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا که با حضور نمایندگان دستگاههای ذی ربط در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه مهم ترین دغدغه در شرایط حاضر، پیشگیری از وقوع پیک ششم بیماری کرونا در کشور است؛ تصریح کرد: در جلسه امروز قرارگاه در این خصوص و نگرانی هایی که در این زمینه مطرح است؛ بحث و بررسی صورت گرفت و تاکید و تلاش قرارگاه بر جلوگیری از افزایش بیماری در کشور است.

دکتر وحیدی با بیان اینکه هم اکنون ۲۲ شهر کشور به رنگ قرمز درآمده است؛ گفت: هم اکنون این سناریو مطرح است که با کاهش رعایت پروتکلهای بهداشتی تعداد شهرهای قرمز در کشور بیشتر شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا با تاکید بر اینکه بایستی با فعال کردن همه ظرفیت های کشور، امکان شیوع مجدد بیماری و بروز پیک ششم، منتفی شود؛ گفت: باید نسبت به این پیک حساس باشیم و در این خصوص تقویت طرح شهید سلیمانی، تشدید مراکز مراقبت ها، افزایش غربالگری ها، توسعه اجرای تست های رپید و پی سی آر در جلسه امروز قرارگاه مورد تاکید قرار گرفت.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در جلسه امروز مقرر شد برای شهرهای قرمز و نارنجی، گروه های ارزیابی و واکنش سریع، برای کنترل بیماری از مرکز اعزام و با کمک دستگاه های محلی،  کار دنبال شود.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم که شهرهای نارنجی به رنگ قرمز در نیاید و بیماری در این شهرها کنترل شود.

 

جلسه-قرارگاه

 

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: با توجه به نگرانی های مطرح شده درخصوص امکان اوج گیری مجدد بیماری کرونا، هیچ تصمیمی درخصوص تغییر محدودیت ها صورت نگرفته و همه محدودیت ها به شکل سابق باقی است و هر گونه تغییر در این زمینه منوط به تصمیم گیری در ستاد ملی مدیریت بیماری کروناست.

دکتر وحیدی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر امکان تغییر طرح محدودیت شبانه گفت: این طرح از مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کروناست و طبیعتاً بحث ها در این خصوص در جلسه امروز قرارگاه جمع بندی شد و به ستاد ملی کرونا برای تصمیم گیری نهایی ارسال می شود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص ممنوعیت یا عدم ممنوعیت فعالیت اصناف بعد از نیمه شب گفت: هیچ تغییری در این خصوص صورت نگرفته و مصوبات قبلی کماکان محل اعتبار است. همچنین درخصوص تزریق واکسن به عنوان شرط فعالیت اصناف، پیش از این ابلاغ شده و کنترل این موضوع، در حال انجام است.

دکتر وحیدی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در مورد طرح سامانه هوشمند سازی محدودیت ها که قرار بود به صورت پایلوت در استان قزوین انجام شود؛ هم گفت: این طرح در سه استان اجرا شده و بحمدا...  تاکنون نتایج آن به خوبی رصد شده است و با توجه به اینکه تعدادی از سامانه ها برای اجرای هر چه بهتر این طرح، باید متصل می شد، با تصمیم امروز قرارگاه، تاکید شد که این سامانه ها هر چه سریعتر وصل شوند و انشاءا.. طرح در آینده ای نزدیک به صورت ملی در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی در ادامه درخصوص اینکه قبلا مطرح شده بود که ترددهای بین استانی با تزریق واکسن انجام شود؛ هم گفت: باید توجه داشت که همه محدودیت ها از جمله محدودیت های مربوط به ترددهای بین استانی در ستاد ملی کرونا تصویب شده است و مسلماً لغو آن هم در حیطه اختیارات ستاد ملی کروناست.

دکتر وحیدی در بخش پایانی صحبت های خود نسبت به موضوع بازگشایی مدارس هم گفت: برابر ابلاغیه های قبلی که مسئولین وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده اند، بازگشایی ها بر مبنای حفظ  رعایت پروتکلهای بهداشتی، اجرای فاصله گذاری ها، استفاده از ماسک، روش آموزش ترکیبی حضوری و مجازی و با  اطمینان از اینکه که مشکلی وجود نداشته باشد، عمل خواهد شد و البته در شهرهای قرمز مطابق پروتکل شهرهای قرمز با محدودیت های بیشتر عمل می شود.

حجم ویدیو: 4.64M | مدت زمان ویدیو: 00:01:56
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.