متاسفانه رفتار ما در کنترل تجمعات و جداسازی‌ها و قرنطینه کافی نبود هر چند مردم بسیار خسته از جدایی‌ها هستند و مشکلات اقتصادی نیز مزید بر علت است اما نمی‌توانیم نقطه ضعف‌ها را نادیده بگیریم.

پایگاه خبری جماران: در زمان ظهور بیماری ایدز در کشورهای آفریقایی رئیس‌جمهور وقت آفریقای جنوبی در این اعتقاد بود که این بیماری اصلا وجود ندارد و HIV که میلیون‌ها انسان را به باد فنا داده است را از اساس منکر شد و این در حالی است که این آقای رئیس‌جمهور در زمینه علوم پزشکی و حتی علوم مرتبط تخصصی نداشت. رفتار این رییس جمهور مثل رفتار پادشاهان و کشیش‌هایی بود که در دوران قرون وسطی به خاطر جهل خود هر حرف جدید را منکر میشدند و این اصرار او موجب شد تا حدودی تا حدود دویست هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست بدهند.

در همان زمان کنشگران علم ستیز با این اندیشه همراه شدند و مردم را به دعا و خوردن و آشامیدن دعوت نمودند، اما زیاد طول نکشید وقتی که مردم دیدند که در کشورهای عقب افتاده آفریقایی با درمان و دارو و احترام به علم پزشکی و درمان و ... تعداد زیادی از بیماران بهبود پیدا کردند در مقابل این کنشگران فعالین اجتماعی و بهداشتی با وارد آوردن برای رییس‌جمهور وی را در تنگنایی قرار دادند که او خود از طرفدار سرسخت علم پزشکی شد و هزینه زیادی صرف این امر نمود تا به نقطه‌ای قابل قبول دست پیدا کند. هر چند رقیبان سیاسی وی گفتند، آقای رییس‌جمهور شما موجب و علت بخشی از این تلفات انسانی هستید.

بر اساس آنچه متخصصین می‌گویند، کرونا خیلی خطرناک‌تر از آن بیماری بوده و همه‌ی جامعه جهانی را درگیر خواهد کرد و بدیهی است در این میان در درجه اول پیشگیری و سپس دارو و درمان و سرانجام واکسیناسیون را چاره‌ای است که همه‌گیری ویروس کرونا از بین برود و امروز متأسفانه تاریخ در جغرافیای جهانی تکرار شد؛ حتی گروه‌های منکر کرونا در بسیاری از تظاهرات شرکت کردند و شد آنچه شد.

اتفاقا در آفریقای جنوبی این بار از لحظه اول شیوع بیماری تلاش قابل توجهی شد و آمار مرگ و میر نسبت به معدل جهانی فاجعه بار نبود. شاید مهم‌ترین علت آن حافظه تاریخی مردم بود که فاجعه ایدز و سیاست‌های اشتباه را فراموش نکرده بودند.

اما در ایران همین جماعت که رفتارهای مشابهی با نمونه‌های جهانی دارند با اعتراض به بسته شدن حرم‌ها و امام‌زاده‌ها، لیسیدن مرقدها عدم استفاده از ماسک که می‌توانست پیشگیری تقویت نموده و آمار ابتلا را کاهش دهد و فرصت‌ها برای درمان از دست نرود و ... هر چند جامعه پزشکی ما که انصافا حکم می‌کند از آن‌ها با احترام یاد کنیم در مقابل این خرافه‌گویی ایستادگی کردند. اما کنشگران ضد علم هم کم نبودند که شعارهای عجیب و افکار ضد علم در آن هویدا است.

همین دیروز کلیپی را دیدم که از کاروان پیاده‌روی کربلا این کلیپ را تهیه و منتشر نمود جالب است که تعدادی در صف بودند که همگی از یک لیوان شربت می‌خوردند. تا نشان دهند کرونا یا وجود ندارد و یا در مسیر کاروان حسینی بی‌اثر بوده و مسری نیست و این منطقی است که موجب افزایش مرگ و میر در ایران شد البته نه  تنها در بخش‌های مذهبی که در بخش‌های دیگر اقدامات خرافی انجام دادند.

هم‌کیشان عزیز شما را به خدا با این رفتار غیرعقلانی خود و نام و آوازه‌ی حسین، یگانه آزاد مردی که خود و خانواده و دوستانش همگی در کنار هم برای حقیقت و آزادی مبارزه کردند و به شهادت رسیدند را با این رفتار خود زیر سوال نبرید، بدانید که در بی پدر شدن فرزندان و فوت مردمی که تحت تاثیر تبلیغات شما کرونا را جدی نگرفتند و پیشگیری و درمان ننمودند، شما شریک هستید.

متاسفانه رفتار ما در کنترل تجمعات و جداسازی‌ها و قرنطینه کافی نبود هر چند مردم بسیار خسته از جدایی‌ها هستند و مشکلات اقتصادی نیز مزید بر علت است اما نمی‌توانیم نقطه ضعف‌ها را نادیده بگیریم.

در پایان؛ باید عرض کنم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر امور آیینی باید حاکم باشد و یقینا ترجیح دارد که سلامت مردم در اولویت باشد هر چند امسال کسی در اربعین و مناسک آیینی دینی و ملی شرکت نکند، همه اطمینان داشته باشند به هیچ‌یک از آیین‌های مذهبی لطمه نخواهد زد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.