علت عدم ابتلای بیماران HIV به کرونا چیست؟

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص برنامه‌های این وزارتخوانه برای تامین ماسک در متروها، گفت: ما تولید کننده نیستیم و تامین،‌ تولید و توزیع ماسک‌هابه عهده‌ به وزارت صمت است. تنها در صورتی که تصمیماتی برای ارائه ماسک به داروخانه‌ها اتخاذ شود، نظارت با سازمان غذا و دارو خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، دکتر کیانوش جهانپور در ارتباط ویدیوکنفرانسی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره چرایی احتمال عدم ابتلای بیماران اچ آی وی مثبت به ویروس کرونا جدید، اظهار کرد: استفاده از داروهای آنتی ویروس برای بیماران مبتلا به اچ آی وی از روزهای اول شیوع بیماری مطرح بود و حتی در پروتکل اولیه هم از داروی "کلترا" استفاده می‌شد که برای بیماران مبتلا به اچ آی وی هم استفاده می‌شود. البته گزارش‌هایی که داریم، لزوما اثربخشی کلترا در کنترل کرونا نشان داده نشده است. بر اساس آخرین اطلاع بنده ۱۲۰۰ نفر از مبتلایان به HIV تست کرونا دادند که تست شان منفی بود، اما این به معنای عدم ابتلای قطعی این افراد نیست، اما به نظر می‌رسد سطحی از حفاظت فردی برای این افراد ایجاد شده است که کم تر از یک جامعه عادی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص استفاده از داروهای روماتیسم برای درمان مبتلایان به کرونا،‌ ادامه داد: داروی هیدروکسی کلروکین که برای بیماران کرونایی استفاده می‌شود به جز آن که دارویی برای درمان مالاریا بود در برخی موارد برای افراد مبتلا به روماتیسم هم استفاده می‌شد. از سوی دیگر برخی بیماران همزمان کاندید دریافت کرتون‌ها نیز بودند که اثربخشی نسبی نیز داشته است. داروی "اکتمرا" که تولید شرکت سوییسی است همزمان در یکی از شرکت‌های دارویی به صورت آزمایشگاهی تولید می‌شود که از این دارو که برای موارد شدید روماتیسم استفاده می‌شود؛ اکنون از این دارو به صورت مطالعات بالینی در یک طرح تحققاتی از این دارو استفاده کرده‌ایم لذا از آنجا که به نظر می‌رسه عوارض شدید بیماری ناشی از آبشار التهابی فعال است قاعدتا داروهای روماتولوژی می‌توانند موثر باشند اما هیچ کدام درمان قطعی کرونا نیست.

 

دیدگاه تان را بنویسید