ایشان از کدام منبع علمی شنیده اند که «۱۰ درصد مردم به خاطر کرونا در پای صندوق حاضر نشده اند؟» آیا بهتر نبود می گفتند «بخش زیادی از….» البته من در هیچ جا هم ندیدم که کسی حضور مردم را ۱۵ یا ۲۰ درصد حدس زده باشد. اگر در این باره خاتمی به مسموعات محفلی اشاره کند، بنده عرض می کنم که جایگاه ایشان در اندازه ای نیست که حرف های کوچه و بازار را مورد استناد قرار دهد.

پایگاه خبری جماران: امروز در میان خبرهای مختلف خواندم که حجه الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی عضو شورای نگهبان گفته است:

«[گروهی] می‌گفتند ۱۵ تا ۲۰ درصد از واجدان شرایط در انتخابات شرکت می‌کنند و عدد خیلی زیادی که می‌گفتند ۳۰ درصد بود…. البته شرایط کرونایی نیز واقعیتی بود که قابل انکار نیست و حداقل ۱۰ درصد از مشارکت نکردن‌ به علت این شرایط غیرعادی است».

این مطلب را که خواندم به یاد خاطره ای افتادم که یکی از واعظان مشهور،  از استاد بی بدیل خطابه مرحوم آقای فلسفی نقل می کرد. این خاطره که یک نکته بسیار آموزنده و سفارش عالی را در خود پنهان دارد، چنین است:

«مرحوم فلسفی می گفت که روی منبر هیچ گاه عدد و رقم را نگویید. مثلا نگویید “۸۰ درصد از مردم” بلکه بگویید “تعداد بسیار زیادی از مردم”. یا نگویید “۴ میلیون نفر “بلکه بگویید “چند میلیون”. چرا که همیشه ممکن است در عدد ها اشتباه کنید و علاوه بر اینکه این، اعتراض مخالفین را بر می انگیزد، باعث می شود که اعتبار و سندیت همه سخنانتان هم، حتی پیش موافقینتان، با تردید مواجه شود».

حالا من هم لازم دیدم همین نکته را به عنوان برادری کوچک تر، خدمت جناب آقای خاتمی عرض کنم.

واقعا ایشان از کدام منبع علمی شنیده اند که “۱۰ درصد مردم به خاطر کرونا در پای صندوق حاضر نشده اند؟ “ آیا بهتر نبود می گفتند «بخش زیادی از….»

البته من در هیچ جا هم ندیدم که کسی حضور مردم را ۱۵ یا ۲۰ درصد حدس زده باشد. اگر در این باره خاتمی  به مسموعات محفلی اشاره کند ، بنده عرض می کنم که جایگاه ایشان در اندازه ای نیست که حرف های کوچه و بازار را مورد استناد قرار دهد.

و پایان کلام آنکه اگر آقای خاتمی مصلحت دانستند و از سخنان انتخاباتی فارغ شدند ، خوب است با دوستانشان در شورای نگهبان هم دل شوند و ادله رد صلاحیت کاندیداهای مشهور را اعلام کنند. «هو اقرب للتقوی».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
15 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.