یادداشت پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

یادداشت/

در حاشیه سخنان سید احمد خاتمی

آقای خاتمی شک نکنند که اگر به جار و جنجال توجه نکنند و پاسخ رفتار خود را به صورت اقناعی به مردم ندهند، شورای نگهبان لطمه خواهد دید. اینکه هر از چند گاهی با جملات کلی و با نوعی «نگاه از بالا به پایین» بخواهند با مخاطبان خود و کسانی که سؤوالات جدی درباره عملکرد آنها دارند، سخن بگویند، مشکل ها را چند برابر می کند.

پایگاه خبری جماران: امروز آقای حجه الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در سخنانی گفته اند: «هر چه شما دارید به برکت نظام است. حالا می خواهید این نظام آسیب ببیند؟ با جار و جنجال، شورای نگهبان از بین نرفته و نمی‌رود»

در اینباره چند نکته گفتنی است:

اول آنکه چون نمی دانم روی جمله اول ایشان با کیست، آن را فی الجمله می پذیرم. البته به نظر من حتی کسانی که رشدشان به برکت نظام هم نبوده است نباید بخواهند نظام آسیب ببیند. اما در رأس کسانی که هر چه دارند، به برکت نظام است، شخص گوینده بزرگوار همین جملات یعنی آقای خاتمی است و روشن است که ایشان و دوستانشان در شورای نگهبان باید قبل از دیگران مراقب باشند تا به نظام آسیب وارد نشود. 

و نکته دوم درباره جمله دوم ایشان است. آقای خاتمی شک نکنند که اگر به جار و جنجال توجه نکنند و پاسخ رفتار خود را به صورت اقناعی به مردم ندهند، شورای نگهبان لطمه خواهد دید. اینکه هر از چند گاهی با جملات کلی و با نوعی «نگاه از بالا به پایین» بخواهند با مخاطبان خود و کسانی که سؤوالات جدی درباره عملکرد آنها دارند، سخن بگویند، مشکل ها را چند برابر می کند. 

بگذارید مثالی بزنم. همین گفته آقای خاتمی به عنوان عضو شورای نگهبان را خوب بخوانید. ایشان بعد از یک هفته که از رد صلاحیت های این شورا گذشته است و بعد از آن هم جار و جنجال و حرف و حدیث که حتی یکی از فقهای آن شورا هم در زمره آنها بود، به جای توضیح و اقناع مردم به همه منتقدان حمله کرده و با زبان خاص خود فقط می گوید که «از بین نخواهد رفت». برادر من این چه نوع سخن گفتن با مردم و منتقدین است.؟

پس حتی اگر بخواهیم بپذیریم جار و جنجال ضرری به شورای نگهبان نمی زند، اما لازم است بدانیم که شرط این ضرر نزدن آن است که به درستی به آن پاسخ داده شود و مردم را «انام کالانعام» به حساب نیاورند. 

و نکته آخر: جمله ای از حضرت امام وجود دارد که می فرمایند بیش از گفتار استاد این رفتار استاد است که درس می دهد. جناب خاتمی بهتر است مراقب اعمال خود باشند. چراکه آنچه شورای نگهبان را با آسیب مواجه می کند عملکرد آن است و بیش از سخنان دیگران،سخنان امثال ایشان و عملکرد آنهاست که شورا را متضرر می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
18 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.