جناب احمد خاتمی که اکنون در مسند عضویت در شورای نگهبان است بهتر است از اشتباهات فاجعه باری که در گذشته واقع شده درس بگیرد و قبل از انتخابات به عرصه جدال های انتخاباتی ورود پیدا نکند. یادمان باشد که حضور بی پروای اعضای این شورا در انتخابات سال ۸۸ چه مشکلات بیشماری را پدید آورد. پس بهتر است ایشان به جای اینکه به منازعات انتخاباتی وارد شود و گفتمان های انتخاباتی را به چالش بکشد،سعی نماید به بی طرفی شورا ضربه ای وارد نسازد.

پایگاه خبری جماران: در خبرها خواندیم که جناب سید احمد خاتمی اخیرا گفته است:«برخی کسان برای رأی آوری دوگانه مذاکره و نفی مذاکره را دارند مطرح می‌کنند. دوگانه اینچنین: اگر میخواهید وضع معیشتی تان خوب شود، این گرانی‌ها و امثال اینها نباشد، باید مذاکره کنیم با آمریکا و اگر همین وضعیت را می خواهید، باید نافی مذاکره باشیم. به صراحت می‌گویم که این گزینه، گزینه دروغی است. برخی می گویند مشکل اصلی ما اقتصادی است اما راه حلش سیاسی است. می‌پرسیم که راه حل سیاسی چیست؟ اگر می‌گویید مقاومت است، جانا سخن از زبان ما می گویی. اگر مقصودتان مذاکره هست، ملت بزرگ ایران می‌بینند مذاکره چه عائده ای داشت. نمیشود انکار کرد که این گرانی‌ها، گرانی های سرسام آور روزافزون لجام ‌گسیخته، از خروجی های آن مذاکره است.»

این عضو شورای نگهبان سپس به جریان مقابل تاخته و گفته: «عزیزان من دشمن یک راهبرد دارد و یک روش، راهبرد دشمن براندازی نظام است که به فضل خدا تا الان ناکام بوده اند بعدش هم ناکام اند. روشی را که برخی دنبال می‌کنند، همین ترغیب به مذاکره است. مذاکره‌ای که جواب نداده، جواب نمیده و نخواهد داد. دیدید تا کجا پیش رفت آن رئیس جمهور بی‌عقل آمریکا با یک امضای عجق وجقش زد زیر این مذاکره. نگویند بعضی ها که ما حتی صف مرغ و تخم‌مرغ را هم با مذاکره با آمریکا حل می‌کنیم. به خود خدا قسم، این راه نیست، جواب نداده و نمی‌دهد. مردم عزیز ما مراقب این دوگانه باشند و توجه داشته باشند این دوگانه ساخته دشمنان اسلام هست. آن چه که پاسخ داده و دشمن را وادار به عقب نشینی می کند، مقاومت است».

درباره این مطلب چند نکته قابل اشاره است:

نخست آنکه چرا ایشان هرچه خود می پندارد را مطابق با نظر اسلام می داند و هر چه مخالفین ایشان می گویند «ساخته دشمنان اسلام» است؟ از کی ایشان ملاک تعیین اسلام و حقیقت این دین مبین شده اند؟ بهتر است ایشان مثل همه نظر خود را بگوید و بگذارد مردم تصمیم بگیرند. آنچه اکثریت بفهمند بیشتر از نظر یک نفر ،احتمالا ،  به حق نزدیک است. 

دوم نکته و مهم تر اینکه ایشان که اکنون در مسند عضویت در شورای نگهبان است بهتر است از اشتباهات فاجعه باری که در گذشته واقع شده درس بگیرد و قبل از انتخابات به عرصه جدال های انتخاباتی ورود پیدا نکند. یادمان باشد که حضور بی پروای اعضای این شورا در انتخابات سال ۸۸ چه مشکلات بیشماری را پدید آورد. پس بهتر است ایشان به جای اینکه به منازعات انتخاباتی وارد شود و گفتمان های انتخاباتی را به چالش بکشد، سعی نماید به بی طرفی شورا ضربه ای وارد نسازد. این موضوع سالهاست که توسط دوستان انقلاب مورد تأکید است. 

نکته سوم آنکه آقای خاتمی اگر در حوزه متخصص باشد، بی تردید در اقتصاد و امور کلان آن تخصص ندارد. پس لازم نیست مثل شعاردهندگان بگوید که «گرانی ها خروجی مذاکرات است». جایگاه روحانیت چنان است که باید حرف را حساب شده و دقیق مطرح کند. 

و نکته آخر اینکه مذاکره بی تردید تصمیم نظام بوده و هست و هر دولتی هم بر سر کار آید همین کار را خواهد کرد. جناب خاتمی بهتر است بگونه ای سخن بگوید که اگر در آینده خواست از مذاکره تعریف کند،  سخنان خود را نقض نکرده باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
12 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.