متأسفانه سالهاست که امثال حجه الاسلام خاتمی علیرغم آنکه جواب را می دانند، همت نمی کنند تا این جواب صحیح «عملی » شود. راستی آیا امثال خاتمی می دانند که وقتی مردم در انتخابات خبرگان تهران به لیست آیت الله جنتی رأی ندادند و بعد او را در مسند ریاست خبرگان دیدند، دیگر نمی توان به مردم گفت «آنکه نمی پسندید را با رأی دادن حذف کنید».

پایگاه خبری جماران: امروز در میان خبرها سخنانی از عضو جدید شورای نگهبان وجود داشت که بسیار قابل ملاحظه است. حجه الاسلام سید احمد خاتمی مطابق با نقل خبرگزاری ها گفته است: «این صندوق رأی را گذاشته اند برای تجلی این امید [امید به رویش های جمهوری اسلامی]. قبول ندارید وضعیت اداره کشور را، بسم الله، بیاید پای صندوق رأی، یک رئیس جمهور شایسته‌ای را برگزینید که اهدافتان را تأمین کند، قبول ندارید این شورا را، شورای شهر را، بیایید پای صندوق سرنوشت تان را رقم بزنید»

درباره این سخنان نکاتی را می توان مطرح کرد:

یک) «امید زاییده صندوق رأی است.». این سخن بسیار حکیمانه است. اما آیا جناب احمد خاتمی تا کنون از خود پرسیده است که چرا امروزه این امید کم رنگ شده است؟ چرا میزان مشارکت در انتخابات مجلس قبل تا این اندازه کم بود و مطابق با نظر سنجی ها در انتخابات پیش رو نیز همان اندازه است؟پاسخ به این سؤال با توجه به بند بعد معلوم می شود. 

دو) اینکه «مردم اگر شرایط را نمی پسندند به صحنه بیایند و به آنکه می پسندند رأی دهند» ، همه علت همان امیدی است که احمد خاتمی به آن اشاره دارد. اما آیا این «تغییر توسط مردم » ممکن است؟ واقعا آیا با وجود فیلتری به نام شورای نگهبان که حتی هاشمی رفسنجانی را بر نمی تابد و تیغ دو دم «ردصلاحیت» را تا همه جا می کشد ، امکان آنکه مردم «آنکه می پسندند» را بر سر کار بیاورند هست؟

سه) متأسفانه سالهاست که امثال حجه الاسلام خاتمی علیرغم آنکه جواب را می دانند ، همت نمی کنند تا این جواب صحیح «عملی » شود. راستی آیا امثال خاتمی می دانند که وقتی مردم در انتخابات خبرگان تهران به لیست آیت الله جنتی رأی ندادند و بعد او را در مسند ریاست خبرگان دیدند ، دیگر نمی توان به مردم گفت «انکه نمی پسندید را با رأی دادن حذف کنید». 

چهار) در هر حال باید سخن حجه الاسلام خاتمی را به فال نیک گرفت. شاید با حضور ایشان در شورای نگهبان این بار شاهد آن باشیم که «واقعا آنکه مردم می پسندند بر سر کار آید»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
11 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.