در حالی که شب گذشته تصمیم «قطعی» یادگار امام برای عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 1400 اعلام شد، دیگر چه ضرورت و نیتی در ذهن نگارنده این ادعای غلط وجود دارد؟ و اساسا مدعیان را چه فایده و سودی از این ادعا نصیب می شود؟!

پایگاه خبری جماران: یک خبرگزاری مربوط به نهاد نظامی _ که اصل وجودش با فرمان امام مبنی بر عدم «دخالت نظامی ها در سیاست »منافات دارد_، در ادامه ؛غیب گویی های پیشین ، از قول یک منبع مطلع، امروز خبر از تایید مصوبه مجلس در جلسه فردای شورای نگهبان داد!

تا اینجای کار البته به شورای نگهبان مربوط است که اگر خواست بگوید چگونه و با چه اجازه ای، برخی به صورت قطعی خبر از مصوبات آینده این شورا می دهند اما داستان آنجایی جالب می شود که در این خبر ضمن تنافضی آشکار، ادعا شده است که یادگار امام امکان ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری را نداشت!

ادعای عدم امکان ثبت نام یادگار امام مستند به مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی که در همین خبر آمده، شده است که اینجا تناقض آشکار می شود.

اولا این مصوبه بر اساس ادعای فارس می گوید: مقام سیاسی موضوع بندهای «الف» ،«ب» و «ج» ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/‌7/‌1386، معاونین رؤسای قوای سه‌گانه، اعضای شورای عالی امنیت ملی و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس دیوان محاسبات کشور، استاندار، شهردار شهرهای بالای دو میلیون نفر جمعیت، رئیس سازمان‌ها و نهادهای دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیر‌دولتی در سطح ملی، فرماندهان عالی نیروهای مسلح با جایگاه سرلشکری و بالاتر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور و مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور رجل سیاسی محسوب می‌شوند.

خوب حتی اگر این مصوبه از سوی شورای محترم نگهبان تایید شود، اتفاقا بر اساس همین مصوبه یادگار امام رجل سیاسی محسوب می شوند چرا که کیست که نداند ایشان ریاست موسسه ای عمومی غیر دولتی در سطح ملی را دارند که اتفاقا از بالاترین مقام نظام مقدس جمهوری اسلامی حکم آن صادر شده است؟

دوم آن که در حالی که شب گذشته تصمیم «قطعی» یادگار امام برای عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری 1400 اعلام شد، دیگر چه ضرورت و نیتی در ذهن نگارنده این ادعای غلط وجود دارد؟ و اساسا مدعیان را چه فایده و سودی از این ادعا نصیب می شود؟!

در حالی که رهبر معظم انقلاب همیشه بر پیروی از وصایا و فرامین امام عظیم الشان و بنیانگذار جمهوری اسلامی تاکید داشته اند و یادگار امام هم پس از مشورت با رهبری تصمیم قطعی خود را اعلام کرده، ایکاش این مدعیان پیروی از امام و رهبری به جای تعیین تکلیف برای شورای نگهبان، لختی در ادعای امروز خود درنگ کرده و تکلیف خود را با امام و رهبری تعیین کنند!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
15 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.