پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

دیدار سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با استاندار خراسان رضوی؛

کمساری: نگاه امام به نقش مردم تشریفاتی نبود

حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری، سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، گفت: امام همه دنیا را تحت هدایت الهی می دانستند اما بعد از ستایش خدا بیشترین تأکید ایشان روی کلمه «مردم» بود. این نشان می دهد نگاه امام به نقش مردم تشریفاتی نبوده است.

سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با تأکید بر اینکه نگاه امام به نقش مردم تشریفاتی نبود، گفت: من اعتقاد دارم به هر میزان که از اندیشه امام فاصله بگیریم به همان میزان ضربه می خوریم.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری در دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: طیف عظیمی از جمعیت فعال کشور ما که آینده هم متعلق به آنها است، در زمان حیات حضرت امام اصلا به دنیا نیامده بودند و تصویری که از حضرت امام دارند از طریق رسانه ها و تریبون ها دریافت کرده اند. اما در معرفی حضرت امام به این قشر از جامعه بد عمل کرده ایم و خیلی موفق نبوده ایم.

سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) تأکید کرد: بیش از هر زمان دیگری نیاز است که مرتب اندیشه امام را بازخوانی و تبیین و به نسل جوان کشورمان منتقل کنیم تا فاصله نسلی که به صورت جبری وجود دارد تأثیرات منفی خودش را نگذارد. البته اندیشه امام همیشه ماندگار است و اگر ما هم نتوانیم این کار را انجام دهیم این اندیشه راه خودش را پیدا می کند. جالب است که دشمن هم همچنان اندیشه امام را در معرض تهدید و شیطنت قرار می دهد. یعنی الآن که 32 سال از ارتحال امام می گذرد همچنان بیشترین هجمه علیه امام است. این نشانه زنده بودن امام است.

 

دیدار سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با استاندار خراسان‌رضوی

 

وی افزود: این نگران کننده است که با زبان از امام نام ببریم ولی واقعیت عملکرد ما از خط و اندیشه امام تهی شود. یعنی دال مرکزی اندیشه امام بر دو عنصر «اسلامیت» و «جمهوریت» استوار است. اسلامیت با قرائتی که از اسلام ناب می کرد و نه اسلام آمریکایی و متحجرین، اسلام نابی که در اندیشه امام بود؛ و از سوی دیگر پاسخ به یک نیاز تاریخی مردم ایران که مشارکت در سرنوشت و آزادی داشتن در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی است.

 

دیدار سرپرست موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با استاندار خراسان‌رضوی

 

کمساری اظهار داشت: من اعتقاد دارم به هر میزان که از اندیشه امام فاصله بگیریم به همان میزان ضربه می خوریم. به هر حال در آستانه انتخابات هستیم و امام تأکید فراوان بر «مردم» داشتند. بیشترین واژه ای که در سخنان امام هست، بعد از ستایش خدا و مشتقاتش، راجع به مردم است. یعنی امام همه دنیا را تحت هدایت الهی می دانستند اما بعد از آن بیشترین تأکید ایشان روی کلمه «مردم» بود. این نشان می دهد نگاه امام به نقش مردم تشریفاتی نبوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.