پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در مراسم معرفی سرپرست جدید نمایندگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در خمین؛

کمساری: زادگاه امام راحل می تواند محور توسعه پایدار شهرستان خمین باشد

بیت تاریخی امام خمینی (ره) با قدمتی بیش از 200 ساله از بناهای مهم گردشگری خمین است. این بیت تاریخی در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر واقع و به شماره ‎ 1746در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ضمن بیان جزئیاتی از طرح خانه موزه امام راحل در خمین، گفت: صنعت گردشگری و جذب گردشگر خارجی از عوامل مهم توسعه پایدار است و این مکان تاریخی و معنوی ظرفیت جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام  علی کمساری روز سه شنبه (13 مهر ماه) در مراسم معرفی سرپرست جدید نمایندگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در خمین گفت: بیت امام در خمین به منظور معرفی شخصیت امام راحل قابلیت تبدیل به خانه موزه را دارد. رویکرد سیاست موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) براساس ارایه خدمت به مردم خمین توسط برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری در این مکان است.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) افزود: محوریت خانه موزه امام خمینی(س) روایت زندگی و شخصیت پدر امام خمینی(س) و امام راحل برای بازدیدکنندگان است تا بازدیدکنندگان داخلی و خارجی با ویژگی های شخصیتی امام راحل و کارکردهای بیت تاربخی بنیانگذار جمهوری اسلامی آشنا شوند.

وی اظهار داشت: خانه موزه به مجموعه فرهنگی و هنری بیت تاریخی امام خمینی(س) متصل می شود و در این مجموعه موزه تخصصی با استفاده از هنر چند رسانه ای، فناوری جدید و اشیاء تاریخی راه اندازی می شود.

کمساری با بیان اینکه بیت و زادگاه امام راحل می تواند محور توسعه پایدار شهرستان خمین باشد، گفت: صنعت گردشگری و جذب گردشگر خارجی از عوامل مهم توسعه پایدار است و این مکان تاریخی و معنوی ظرفیت جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارد.

وی اظهار داشت: مراسم های بیت تاریخی و معنوی امام راحل باید با حضور مردم به ویژه جوانان و تشکل های مردمی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی برگزار شود. لذا مسئولان شهرستان خمین می توانند از ظرفیت منحصر به فرد گردشگری بیت امام راحل برای ایجاد اشتغال استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی حسینی پور، امام جمعه خمین، نیز در این مراسم گفت: ساده زیستی بنیانگذار انقلاب اسلامی همواره مورد توجه آزادی خواهان جهان است. انقلاب اسلامی باعث اقتدار ایران شده است و نظام اسلامی از این اقتدار برای ایجاد صلح استفاده می کند.

وی تأکید کرد: انقلاب های زیادی در تاریخ جهان رخ داده اما انقلاب اسلامی ایران که برخاسته از قیام امام حسین(ع) و مقتدرترین این انقلاب ها است.

احمد طهرانی، فرماندار خمین، نیز در این مراسم گفت: بیت تاریخی امام راحل در این شهرستان در سال های اخیر محور فعالیت های فرهنگی و اجتماعی است. یکی از پیام های مهم انقلاب اسلامی مقوله فرهنگی است و فعالیت بیت تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف می تواند این مکان را معرفی و به پایگاه فرهنگی تبدیل کند.

در این مراسم حجت الاسلام سید جواد رضوی به عنوان سرپرست نمایندگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام راحل در خمین معرفی و از زحمات حجت الاسلام علیرضا مرودشتی رئیس سابق نمایندگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام در خمین تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.