حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری، سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، گفت: روز قدس یک میراث ماندگار امام است و الآن هم در سایه همین سیاست ها و عنایات و توجهات حضرت امام تقریبا مسأله فلسطین برای ملت ایران یک مسأله اساسی و جزو اعتقادات ما و چیزی فراتر از ملاحظات سیاسی است

سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با بیان اینکه مسأله فلسطین جزو اصول سیاست های خارجی ایران است، گفت: ان شاء الله با همین مسیر و اراده ای که در مردم فلسطین هست به زودی شاهد باشیم که فلسطین از لوث و شرّ وجود صهیونیست ها پاک شود و ان شاء الله آرمان امام محقق شود و همه ما در قدس شریف نماز بخوانیم.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری در دیدار با سفیر فلسطین در ایران، گفت: بحث فلسطین یکی از ریشه دارترین و اصولی ترین آرمان های حضرت امام خمینی(س) و به تبع انقلاب اسلامی بود. قبل از پیروزی انقلاب و از همان سال 42 امام موضوع فلسطین، توجه به ملت فلسطین، آرمان های فلسطین و مبارزه با اسرائیل را تأکید کردند.

سرپرست مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) یادآور شد: یکی از دلایل اختلاف امام با شاه مسأله فلسطین بود. یعنی یکی از نکاتی که امام در مبارزه مورد توجه داشتند و مرتب تذکر می دادند بحث فلسطین بود. برای کمک به مردم فلسطین فتوا دادند و حتی در پیامی که به مناسبت ایام محرم دادند خیلی محکم به روحانیت می گویند به چند مسأله توجه کنید که یکی از آنها مسأله فلسطین است.

 

روز قدس میراث ماندگار امام است

 

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب مسأله فلسطین جزو اصول سیاست های خارجی ایران است، افزود: روز قدس یک میراث ماندگار امام است و الآن هم در سایه همین سیاست ها و عنایات و توجهات حضرت امام تقریبا مسأله فلسطین برای ملت ایران یک مسأله اساسی و جزو اعتقادات ما و چیزی فراتر از ملاحظات سیاسی است و به عنوان یک آرمان، اعتقاد و عقیده به آن نگاه می شود.

 

امروز معادله دارد به نفع مردم فلسطین رقم می خورد

 

کمساری اظهار داشت: امروز معادله دارد به نفع مردم فلسطین رقم می خورد و به تعبیر مقام معظم رهبری زمان بزن و در برو تمام شده که آنها حمله کنند و کشتار راه بیاندازند؛ کشتارهای وحشیانه ای که در طول سال های بعد از تأسیس این غده سرطانی شکل گرفت. امروز اگر یکی بزنند 10 تا می خورند. همین روزها هم شاهد هستیم حمله موشکی اسرائیل پاسخ کوبنده ای گرفت و ابهت و هیمنه پوشالی که از خودشان ارائه کرده بودند شکسته شد.

وی ادامه داد: ان شاء الله با همین مسیر و اراده ای که در مردم فلسطین هست به زودی شاهد باشیم که فلسطین از لوث و شرّ وجود صهیونیست ها پاک شود و ان شاء الله آرمان امام محقق شود و همه ما در قدس شریف نماز بخوانیم. ما امیدواریم به چشم خودمان ببینیم این آرمان به تحقق رسیده و ان شاء الله پرچم فتح و ظفر به دست مردم و مجاهدان فلسطین در مسجد الاقصی به اهتزاز درآید.

 

امام خمینی(س) دنبال قدرت نبود

 

صلاح زواوی نیز در این دیدار گفت: امام خمینی(س) دنبال قدرت نبود ولی قدرت امت اسلام از برکت وجود ایشان است. چون حضرت امام به دو مسأله وحدت کشورهای اسلامی و قضیه فلسطین تأکید کرد و بحمدالله الآن ایران در تهران خلاصه نمی شود و در کشورهای اسلامی منتشر شده و لذا ما در فلسطین به برکت این نظام اسلامی و پشتیبانی های آن قدرت مقاومت پیدا کرده ایم.

سفیر فلسطین در تهران تأکید کرد: بدون شک مقاومت غزه و کرانه باختری بدون پشتیبانی ایران انجام نمی شود ولی آزادی فلسطین و قدس نیاز به وقت دارد. ما باید مبارزه در میدان را ادامه بدهیم و هیچ وقت توقف نمی کنیم. اما با کمال تأسف عکس العمل کشورهای اسلامی خیلی ضعیف است.

وی افزود: ایستادن لبنان بدون پشتیبانی جمهوری اسلامی ممکن نیست ولی این حضور نیاز به فعالیت بیشتر از لحاظ سیاسی و دیپلماسی و ایجاد گفت و گو با کشورهای اسلامی برای اقناع آنها دارد. جمهوری اسلامی تنها برای ایران نیست و برای کل مسلمین است. حضرت امام بزرگتر از ایران بود ولی ایشان دنبال مجد شخصی نبود.

زواوی اظهار داشت: رابطه من با شما رابطه یک سفیر با کشور نیست و رابطه اسلامی است. ولی با کمال تأسف دشمنان ما وحدت بین مسلمین را قبول نمی کنند. به همین علت عبدالناصر برای ایجاد وحدت بین مصر و سوریه تلاش کرد ولی اجازه ندادند و بعد از سه سال سرنگون شد. بعدا برای ایجاد وحدت بین مصر، سوریه و عراق تلاش کرد و مجددا سرنگون شد؛ چون غرب وحدت بین مسلمین را قبول نمی کند.

وی یادآور شد: یک برنامه از 200 سال قبل بین آمریکا و صهیونیست ها برای ایجاد اسرائیل داشته اند که کل فلسطین به اضافه اردن، سوریه، لبنان، عراق و عربستان سعودی تا مدینه منوره را اشغال کنند.

 

ما کشورهای اسلامی متفرق شده ایم

 

سفیر فلسطین در تهران تأکید کرد: با کمال تأسف الآن ما کشورهای اسلامی متفرق شده ایم. ولی من مطمئن هستم که این ملت بزرگ و این نظام عزیز آزادی کل فلسطین را رقم خواهند زد. خداوند قبول نمی کند که اولین قبله به دست آمریکا و اسرائیل باشد. ان شاء الله آینده ما آزادی فلسطین خواهد بود. بنده به عنوان شخص معمولی تا آخرین تفنگ ضد اسرائیل ادامه می دهم. امام خمینی(س) هم فرمود ان شاء الله این غده سرطانی از بین می رود.

 

بدون خون ریزی اسرائیلی ها اجازه تشکیل دولت فلسطینی نمی دهند

 

وی با تأکید بر اینکه بدون خون ریزی اسرائیلی ها اجازه تشکیل دولت فلسطینی نمی دهند، گفت: تاریخ یهودیان دروغ و خدعه است و به این علت من مطمئن هستم زوال اسرائیل حتمی است.

به گزارش جماران، در پایان حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری نامه یادگار امام به اسماعیل هنیه را قرائت و از سفیر فلسطین در تهران درخواست کرد که این نامه را به دست رئیس دفتر سیاسی حماس برساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.