گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران مطرح شد؛

استقبال رسولی از آزادی اخیر زندانیان/ دامنه نگاه مصلحانه رئیسی گسترده‌تر خواهد شد

حسن رسولی عضو شورای شهر تهران از آزادی های اخیر زندانیان استقبال کرد و اظهار داشت: «اگر موانع جانبی نباشد و یا در آینده ظهور و بروز نکند، دامنه نگاه مصلحانه و مشفقانه آقای رئیسی نسبت به گذشته گسترده‌تر خواهد شد.»

حسن رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار جماران، با اشاره به عفو ٣ هزار و ٧٨٩ محکوم و قبل از آن نیز انجام ١٤ دوره عفو مناسبتی در دوره اخیر قوه قضاییه اظهار داشت: آقای رئیسی از همشهریان و هم استانی‌های ما هستند و به لحاظ دست پاکی و سلامت مالی ایشان را فردی پاک و قابل اعتماد می شناسم. 

وی ادامه داد: ایشان در قوه قضاییه طبیعی‌ترین شکل ارتقای شغلی را طی کرده‌اند و تقریبا در همه سطوح مدیریتی، قضایی، بازرسی و راهبری این قوه تا قبل از قرار گرفتن بر مسند ریاست سابقه و تجربه قابل قبولی دارند. 

رسولی اضافه کرد: از این جهت، اشرافی که نسبت به مسائل کلان کشور و مسائل حقوقی، قضایی، امنیتی، سیاسی و اطلاعاتی دارند به نظر من قابل مقایسه با دو رییس سابق قوه قضاییه نیست و طبیعی است که نگاه جامع الاطراف تری نسبت به بخش سیاسی قوه قضاییه داشته باشند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: طی مدتی که ایشان در این مسند قرار گرفته است به نظر بنده، موارد و مقاطعی  پیشنهادات قابل توجهی درباره حبس زدایی عمومی از یک طرف و تقاضای عفو و بخشش محبوسان سیاسی که توسط ایشان صورت گرفته با دیگران قبل از ایشان قابل مقایسه نیست. 

عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌ طلبان عنوان کرد: اگر موانع جانبی نباشد و یا در آینده ظهور و بروز نکند، دامنه نگاه مصلحانه و مشفقانه آقای رئیسی نسبت به گذشته گسترده‌تر خواهد شد.

رسولی بیان داشت: اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم در قیاس با گذشته، عفو پی درپی محکومان امیدوارکننده است و انشالله در آینده با توسعه بیشتری نیز ادامه یابد تا از این‌طریق فضای مناسب‌تری برای تحقق اخوت و برادری بین  نیروهای فکری و‌سیاسی کشور که لازمه کمک به پیشرفت کشوراست، محقق شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.