رییس دستگاه قضا در جلسه شورای عالی قوه قضاییه به ماجرای تخریب خانه آسیه پناهی و قتل رومینا اشرفی واکنش نشان داد.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی امروز درجلسه هفتگی شورای عالی مسئولان قوه قضاییه با اشاره به حوادث اخیر در امریکا گفت: حادثه از آنجا شروع شد که یک پلیس با فشار پای خود برگردن این جوان سیاه پوست به مدت هفت دقیقه، در ملاء‌عام او را به قتل رساند.
وی گفت: ۲۵ شهر آمریکا را اعتراض‌های مردمی بسیار گسترده فرا گرفته است و حتی در برخی از شهر‌ها به دنبال برقرار حکومت نظامی هستند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: آنچه که دیدیم، نژاد پرستی است که در نظام سلطه و استکباری آمریکا وجود دارد و این اعتراضات گسترده مردمی در این کشور، خشم متراکمی است که از ده‌ها سال قبل در جامعه آمریکا به ویژه در میان سیاه پوستان نسبت به نظام استکباری وجود دارد.
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: اگرچه آمریکا میزبان سازمان ملل است، اما این رژیم نژاد پرست بزرگترین ناقض میثاق‌ها بین المللی است.
رئیس قوه قضاییه گفت: این مدیریت ناتوان آمریکاست که موجب کشته شدن بیش از ۱۰۰ هزار نفر در نتیجه بیماری کرونا شده و همه صحنه‌ها جلوی چشمان مردم دنیاست.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: امیدواریم شاهد باشیم مردم آمریکا و همه ملت‌های تحت ستم در کشور‌های غربی به خواسته‌های حق خواهانه و عدالت طلبانه خود برسند.

 تفسیر اصلی خط امام (ره)؛ سیره رهبر انقلاب 
رئیس قوه قضاییه گفت: موضع گیری‌ها و نگاه رهبر معظم انقلاب، مشی، شیوه، سلوک فکری و سیره عملی و زندگی ایشان بهترین تفسیر خط امام است.
وی افزود: اساس خط امام، خداباوری، خودباوری و مردم باوری است و حقیقتا امام خمینی (ره) در سیره و سلوک خود همواره خدا را می‌دیدند و با اعتماد به نفس کامل توانایی‌ها و ظرفیت‌های عظیم ملت ایران را هم می‌شناختند و به کار می‌گرفتند.
رئیس قوه قضاییه افزود: از نقاط محوری خط امام تکیه بر عدالت، معنویت و اخلاق بود و اینکه ایشان در همه رهنمود‌ها و مقاطع حساس از جمله تدوین قانون اساسی و شکل گیری ساختار‌های آینده نظام از قانون اساسی، همه تلاش شان این بود که عدالت، اخلاق و معنویت در جامعه گسترش یابد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین ضمن گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: هر سال که می‌گذرد امام خمینی (ره) و خط او برای جامعه روشن‌تر می‌شود و امروز به خوبی رفتار و زندگی رهبر معظم انقلاب نمایانگر خط فکری امام است.

 اجرای قانون بهترین شاخص عدالت در جامعه است 
رئیس قوه قضائیه گفت: قانون گریزی؛ ضد ارزش و قانونمداری یک ارزش است و هیچ کس در هیچ جایگاهی نباید به خود اجازه دهد قانون را دور بزند و قانون گریز باشد.
وی تصریح کرد: در اجرای قانون، اگر در تشخیص اولویت‌ها درست عمل نشود در نتیجه آن به جای برخورد با قاچاق سازمان یافته و حرفه ای، برخورد با کوله بران موضوعیت پیدا می‌کند و همچنین به جای برخورد با صاحبان ساختمان‌های مجلل و کاخ ها، اولویت برخورد با آلونک‌ها می‌شود.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: قرار نیست به جای برخورد با کسانی که با سوء استفاده از قدرت و ثروت خود در مناطق خوش آب و هوا با زیرپا گذاشتن قانون ساخت و ساز می‌کنند، با آلونک نشین‌ها برخورد شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی افزود: اگر با قاچاق سازمان یافته که به صورت کانتینری وارد کشور می‌شود، برخورد صورت گیرد حتما موارد خرده قاچاق هم برطرف خواهد شد.
وی گفت: همچنین اگر در هر موردی با افراد دانه درشت در هرجا برخورد شود طبیعتا موارد تخلف خرد هم برطرف خواهد شد.
 
 لزوم توجه به اقشار ضعیف در مجلس یازدهم 
رئیس قوه قضاییه گفت: امیدواریم همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند توجه به اقشار ضعیف مورد اهتمام مجلس یازدهم قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه افزود: ما هم در دستگاه قضا در این زمینه با مجلس همکاری کامل خواهیم کرد تا مردم کاملا احساس آرامش و امنیت کنند.
وی همچنین درباره برخورد درباره جرائم و تخلفات گفت: در این زمینه دستگاه قضا با تمام توان برخورد خواهد کرد و قضات، نیروی انتظامی و ضابطان در سراسر کشور به برخورد جدی با سارقان به ویژه سارقان حرفه‌ای و کیف قاپ‌ها که امنیت جامعه و آرامش روانی مردم را مختل می‌کنند، موظف هستند.
رئیس قوه قضاییه افزود: در این زمینه به هیچ عنوان نباید نیروی انتظامی کوچک‌ترین کوتاهی داشته باشد و قضات، نیروی انتظامی و همه بخش‌های اجرایی وزارت کشور باید توجه داشته باشند که این مسئله‌ای نیست که مورد سهل انگاری گیرد و حتما باید با این موارد برخورد جدی شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: حتما با کسانی که جامعه را دچار مشکل و افکار عمومی و نگاه‌های مردم را دچار آزردگی می‌کنند، برخورد عبرت آمیز صورت گیرد.
وی افزود: ناهنجاری ها، جنایت‌ها و قتل‌هایی که در کشور صورت می‌گیرد ناشی از بی توجهی به اخلاق و معنویت در جامعه است که باید در این زمینه کار علمی دقیق و جرم شناسی کارشناسانه صورت گیرد تا بتوان از اینگونه ناهنجاری‌ها سرقت و جنایت پیشگیری کرد.
رئیس قوه قضاییه گفت: توجه به معنویت و اخلاق در جامعه، منجر به پیشگیری از این ناهنجاری‌ها خواهد شد و همه دستگاه‌ها در این زمینه مسئولند که به این مسائل و جرائم حساس باشند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.