دکتر حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا در پی سفر رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری های وزارت بهداشت به اسپانیا و نامه بنیاد بیماریهای نادر ایران در خصوص کمبود داروهای بیماران نادر با رسانه های این کشور گفتگو کرد.

به گزارش جماران، قشقاوی به رسانه های اسپانیا اعلام کرد: شرکتهای دارویی به دلیل قطع سیستم بانکی از طریق امریکا نمی توانند هیچ دارویی به کشور ایران صادر کنند.

 با توجه به کمبود داروهای بیماران ام پی اس و نیازهای دارویی سایر بیماران نادر، مدیرعامل بنیاد بیماریهای نادر ایران طی نامه ای از قشقاوی درخواست کرد مسیر دسترسی این بیماران به داروهایشان از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هموار شود.

در این راستا دکتر مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماریهای وزارت بهداشت آذر ماه امسال جهت تسهیل در دسترسی داروها بیماران نادر به اسپانیا سفر کرده بود و در دیدار با دکتر قشقاوی در خصوص تخصیص منابع از طریق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو جهت تامین داروهای بیماران نادر گفتگو کردند.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو، آمریکا برای تامین داروهای بیماران MPS سنگ اندازی کرده و برخی شرکت های دارویی تولید کننده این داروها را تهدید به تحریم و عدم همکاری کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.