رحیم بنامولایی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز ظهر امروز در نشست کمیسیون اقتصاد و دارو به وزارت امور خارجه توصیه کرد ترتیبی اتخاذ کند تا سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مختلف بحث تهاتر صادرات کالا در مقابل واردات را در دستورکار قرار دهند تا مشکلات ناشی از واردات به ویژه مواد اولیه صنعت کشور برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با بیان اینکه با انجام این اقدام قطعا بخش عمده‌ای از چالش های ناشی از جابجایی پول برطرف خواهد شد، ادامه داد: کشور لهستان علاقه مند به همکاری با ایران به ویژه در بخش دارو است و شرکت‌های دارویی کشور ایران می توانند بدون دغدغه مبادلات تجاری با لهستان را گسترش دهند.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی مناسب می توانیم در واردات و صادرات کالا با لهستان مشارکت و همکاری داشته باشیم و روابط تجاری با این کشور را توسعه دهیم. اجرای توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار اخیر کارآفرینان با ایشان راهگشای رفع چالش های بخش تولید، صنعت و صادرات است. اگر مدیران ارشد دولت به صورت مستمر در جریان چالش های بخش صنعت قرار گیرند تصمیم گیری ها برای رفع مشکلات این حوزه راهگشا خواهد بود.

بنامولایی با بیان اینکه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در اولویت نخست بخش خصوصی کشور قرار دارد و با اشاره به واردات و صادرات در پوشش تهاتر کالا با برخی کشورها از جمله عراق و افغانستان که با ریال انجام می شود، گفت: مدیران ذیربط باید این مهم را مورد توجه قرار دهند و در این زمینه با مطرح کردن بحث تعهد ارزی و برگشت ارز، فعالان اقتصادی را با مشکل مواجه نکنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز از برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی استان البرز در بهمن‌ماه سال جاری در اتاق بازرگانی ایران خبر داد و اظهار کرد: حضور قوی بخش دارو در این نمایشگاه می تواند گامی مؤثر در جهت معرفی هر چه بیشتر این قطب صنعت کشور باشد

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1330673
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.