لقمان عبداللهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارزش این تعداد قرص کشف شده به بیش از ۳۰ میلیون ریال می‌رسد.

وی با بیان اینکه این فروشندگان متخلف در فروشگاه گیاهان دارویی و عطاری‌ها اقدام به عرضه داروهای چاقی و لاغری شیمیایی، تقویت قوای جنسی و مسکن‌های غیرمجاز می‌کردند، افزود: عرضه و توزیع هرگونه دارو و قرص‌ در این فروشگاه‌ها غیرقانونی بوده و مصرف آنها می‌تواند سلامت شهروندان را به خطر بیندازد. 

وی با اشاره به اینکه بازرسان این شبکه امسال از ۲۰ واحد عطاری در مهاباد بازدید کرده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد سه واحد علاوه بر فروش داروهای گیاهی، اقدام به مداخله در امر درمان می‌کردند که با حضور ضابط قضایی این واحدهای متخلف پلمب و با تشکیل پرونده، متخلفین تحویل مراجع قضایی شدند.

وی اضافه کرد: عطاری‌ها موظف هستند گیاهان دارویی را به صورت خشک و فله‌ای یا عرقیات گیاهی بسته‌بندی شده و بهداشتی با ذکر نام گیاه دارویی نحوه و میزان مصرف تحویل مراجعه‌کنندگان دهند و از فروش هرگونه دارو خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه توزیع دارو باید در داروخانه‌ها و با نظارت پزشک داروساز انجام شود، افزود: توزیع هرگونه دارو و قرص خارج از شبکه توزیع دارو غیرقانونی بوده و بازرسان این شبکه با توزیع‌کنندگان این اقلام برخوردهای قانونی انجام می‌دهند.

کارشناس مسوول نظارت بر دارو شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: همشهریان می‌توانند هرگونه تخلف و یا موارد مشکوک را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع داده و گیاهان دارویی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز تهیه کنند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.