مراسم شب شام غریبان شهادت امام حسین(ع) سه شنبه(19 شهریور ماه) با حضور اعضای بیت گرامی حضرت امام، در حرم مطهر امام خمینی برگزار شد.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه مهمترین مسأله در اندیشه سیاسی امام بحث ولایت فقیه است، گفت: امامت و زعامت جامعه از مهمترین مسائل مکاتب الهی است. اراده خداوند آن است که انسان های صالح و صاحب علم و عدالت بر دنیا حاکم باشند. تمام فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر این محور است و تمام دغدغه امام خمینی(س) آن بود که در زمان غیبت امام عصر(عج) زعامت جامعه در دست فقهای عالم، عادل، زاهد و شجاعی قرار گیرد که دغدغه آنان راه حسین بن علی(ع) است.

به گزارش خبرنگار جماران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد، در مراسم شام غریبان حرم مطهر امام خمینی(س)، طی سخنانی گفت: از کلمات امام حسین(ع) می توان به مهمترین فلسفه قیام عاشورا راه یافت. حضرت اباعبدالله در اولین گردهمایی سیاسی خود در زمان حیات معاویه با جمعی از برجستگان جامعه اسلامی اهداف روشن خویش را تبیین می کند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امام حسین(ع) بعد از حمد خدای متعال، از معاویه به عنوان یک عنصر پلید و طغیانگر تعبیر می کند که در برابر جبهه حق ایستاده و بهترین شاگردان این مدرسه را به شهادت رسانده است؛ امام حسن مجتبی(ع) را به شهادت رسانده است.

وی با تأکید بر اهمیت مسأله امامت و رهبری جامعه اسلامی، افزود: امام خمینی(س) که یکی از شاگردان برجسته این مکتب است، قلبی پاکیزه از محبت دنیا داشت و دغدغه اش این بود که برای خدا قیام کند و برای خدا بنشیند. این مدرسه پاکیزه از دنیا است. امام حسین(ع) می فرماید ما نگرانیم مبادا مسأله امامت و رهبری صالحین کهنه شود و مردم از یاد ببرند که باید علی بن ابیطالب(ع) حکومت کند و حسن و حسین امام هستند؛ نه دیگران.

ابوترابی فرد اظهار داشت: امامت و زعامت جامعه از مهمترین مسائل مکاتب الهی است. اراده خداوند آن است که انسان های صالح و صاحب علم و عدالت بر دنیا حاکم باشند. تمام فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر این محور است و تمام دغدغه امام خمینی(س) آن بود که در زمان غیبت امام عصر(عج) زعامت جامعه در دست فقهای عالم، عادل، زاهد و شجاعی قرار گیرد که دغدغه آنان راه حسین بن علی(ع) است.

وی با بیان اینکه مهمترین مسأله در اندیشه سیاسی امام بحث ولایت فقیه است، ادامه داد: مسأله آن است که در کرسی رهبری و زعامت سیاسی جامعه یا باید امام معصوم قرار گیرد و یا فقهای عادل، صالح و آراسته به آموزه های وحی بنشینند.

امام جمعه موقت تهران گفت: بعد از اینکه معاویه به اجداد خویش ملحق می شود، حاکم مدینه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را دعوت می کند و موضوع زعامت یزید و بیعت با او را مطرح می نماید. در همان مجلس اباعبدالله الحسین(ع) اندیشه سیاسی خود را با شجاعت مطرح می کند و می فرماید ما خاندان رسالت هستیم، خانه ما محل رفت و آمد ملائکه الهی است و ما مظهر رحمت خدای سبحان هستیم. اما یزید فاسق و شارب خمر است. امکان ندارد مانند من با مانند یزید بیعت نماید.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی بر این اصل استوار و رکن رکین انقلاب است. امام پیرو اندیشه و نماد اندیشه و تفکر عاشورا است و اقتدا به امام خویش کرده و هرگز در برابر یزید زمان خود سکوت نکرد و فریاد برآورد. فریاد امام در مسجد اعظم قم در اقتدای به حسین بن علی(ع) بلند شد. این همان مدرسه عاشورا است. امروز این فریاد بلند فرزند رشید امام، بازوی پر قدرت رهبر معظم انقلاب اسلامی، مجاهد فی سبیل الله، سید حسن نصرالله، ادامه و تداوم فریاد امام در برای آمریکا، صهیونیست ها و حکام ظالم منطقه است.

ابوترابی فرد اظهار داشت: آن فریاد حقی که دیروز در مسجد اعظم قم بلند شد، امروز در مناره های دنیای اسلام بلند است. همان فریاد است که امروز در سراسر دنیای اسلام شنیده می شود. به دلیل اینکه امام بنیان اندیشه ای را نهاد که ترجمان تفکر سیاسی و انقلابی حضرت اباعبدالله الحسین(ع)) بود و خلف صالح او دقیقا در همان مسیری که امام تدوین کرده بود قدم برداشت و امروز آن فریاد از مناره های دنیای اسلام شنیده می شود.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله گفت: سید حسن نصرالله گفت که آمریکا در جنگ نظامی در برابر مقاومت اسلامی شکست خورد. این جبهه از ایران اسلامی آغاز شد، در لبنان و سوریه تداوم یافت و در کشور عراق رژیم خون آشام بعثی صدام را فرو ریخت و بر قبرستان بعثیان عراق تفکر رسای اباعبدالله الحسین(ع) را بنیان نهاد. امروز جبهه مقاومت در همه عرصه ها بر دشمنان اسلام پیروز است. هر روز سنگر جدیدی فتح می شود. در عرصه جنگ اقتصادی و تحریم هم قطعا شکست خواهد خورد.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: مجاهدین افغانستان، مدافعین حرم، شاگردان مدرسه روح الله و سربازان پر قدرت رهبر انقلاب، این اندیشه برآمده از عاشورا است که باید در برابر ستمگران ایستاد و در راه اقامه حق قدم برداشت. این جان و روح اندیشه امام است. اگر سینه امام آماده نبود، امروز سینه جوانان غزه، لبنان، یمن، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی برای دفاع از حریم اباعبدالله مقاوم نمی ایستاد. ما هم باید از خدا بخواهیم سینه های ما را برای استقبال از سرنیزه های دشمن و استکبار جهانی آماده کند. این راه عزت و مسیر اقتدار است.

وی افزود: قدرت امروز جمهوری اسلامی برآمده از اندیشه ناب، قرآنی و عاشورایی امام است.  مردی که در حرم مطهر او هستیم، تداوم فریاد بلند عاشورا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.