عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) همچون سنوات گذشته در حرم مطهر حضرت امام خمینی سلام الله علیه برگزار می شود.

به گزارش جماران، مراسم عزاداری و سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش در حرم مطهر حضرت امام خمینی(س) با حضور عزادران حسینی، هیأت‌های مذهبی، دستجات سینه زن و زنجیرزن و اعضای بیت گرامی امام برگزار می‌شود.

محرم را زنده نگه دارید ما هر چه داریم از این محرم است. امام خمینی(س)

محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر و غلبه حق بر باطل فرارسید و علی رغم عظمت و شکوه و جاودانگی نام اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای او همچنان ابعاد مظلومیت و حزن و عزای مصیبت جانکاه و شهادت و اسارت آل الله دل و جان موحدان و شیعیان را می شکافد. طلوع فجر خونین محرم و برپایی موکب های عزاداری و آیین های شورانگیز نوحه خوانی و سینه زنی و توصیف حماسه ها و حماسه سازان کربلا اندکی التیام بخش زخم ها است و شعار حسینی زیستن و حسینی رفتن و حسینی محشور شدن نقشه راه و نقطه اوج عمل و آمال آزادگان است و در روزگار ما پیروی از راه و رسم خمینی پیروی از راه و رسم سیدالشهدا(ع) و شرکت در مراسم حرم امام در امتداد عشق به کربلا است.

به همین مناسبت برنامه های مراسم و عزاداری در حرم امام به اطلاع می رسد:

* شنبه شب هشتم محرم(98/6/16) از ساعت 21 اجتماع باشکوه آذری های مقیم تهران همراه با عزاداری و سخنرانی.

* یکشنبه شب نهم محرم(شب تاسوعا) از ساعت 21 مراسم عزاداری و سینه زنی باشکوه دژبان ارتش و هیأت های مذهبی و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقای مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام.

* دوشنبه شب دهم محرم(شب عاشورا) از ساعت 21 مراسم عزاداری و سینه زنی توسط هیأت ها و مداحان اهل بیت(علیهم السلام) و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقای علوی وزیر اطلاعات.

* سه شنبه شب یازدهم محرم(شام غریبان) از ساعت 21 پس از عزاداری و سینه زنی سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای ابوترابی فرد امام جمعه محترم موقت تهران.

* شنبه روز هفتم محرم(16 شهریور) از ساعت 9:30 صبح برنامه سوگواری «احلی من العسل»  نوجوانان عاشورایی تهران بزرگ.

* روز عاشورا از ساعت 10:30 صبح مراسم عزاداری و سینه زنی با حضور هیأت های مذهبی.

ضمنا شرکت مترو تهران و اتوبوسرانی تهران و حومه آماده ارائه خدمات به عزاداران حسینی هستند.

agahi+1+copy

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.