نشست تخصصی «بررسی امکان و عدم امکان اجرای معامله قرن و راهبرد محور مقاومت و پیامدها و افق تحولات آینده» پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 5 تیر ماه) توسط جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار جماران، ناصر ابوشریف در این نشست طی سخنانی گفت: نشست بحرین در واقع یک طرح جدید برای بهبود اوضاع فلسطین بدون توجه به حقوق فلسطینیان است. این طرح عربی است اما پایان آن چیزی است که اسرائیل می خواهد؛ یعنی صلح در برابر اقتصاد. مفاد این طرح هم برای مردم فلسطین روشن است. بنابر این یک اتفاق نظر برای رد کردن آن وجود دارد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران با اشاره به مفاد قرارداد قرن، افزود: اگر مقاومت اسلامی، حماس و جهاد اسلامی این طرح را رد کنند جریمه خواهند شد. این قرارداد برای فلسطینیان اجباری است و اسرائیل قصد دارد هرچه می خواهد را تحمیل کند.

وی تأکید کرد: نشست بحرین یک مقدمه برای قرارداد قرن و دارای مشوق های اقتصادی برای بهود معیشت مردم کرانه باختری و غزه است. اما موضوع اصلی عادی سازی روابط اعراب با رژیم صهیونیستی است. گرچه پیش از این نیز این قضیه در خفا یا عیان بین عربستان، امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی وجود داشت؛ اما حالا این رابطه علنی شده است.

ابوشریف با بیان اینکه جلسه دیروز منامه ناامیدکننده بود، تصریح کرد: در واقع بحرین افراد را به این نشست دعوت نکرده و آمریکا دعوت کرده است. این نشان می دهد که بحرین هیچ حاکمیتی بر سرزمین و مردم خودش ندارد. اما مردم بحرین فرق دارند و به هیچ عنوان این معامله قرن را نپذیرفته اند.

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص موضع جهاد اسلامی و حماس در برابر مردم بحرین و امارات، تأکید کرد: کسی که دست در دست یهودیان قرار دهد از آنها است و مستحق احترام نیست. ولی این دولت ها خائن هستند و ملت ها فرق دارند. ملت ها به هیچ عنوان با معامله قرن موافقت ندارند. اما تأکید می کنم کسی که بخواهد دست در دست رژیم صهیونیستی بگذارد از نظر دینی مرتد و از نظر ملی خائن است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران افزود: همه می دانند که تصمیم گیری عرب ها در اختیار خودشان نیست و هیچ نهادی شبیه مجلس ندارند؛ و رهبرشان به شکل فردی تصمیم گیری می کند. همه ما می دانیم که رهبرانشان هم از کاخ سفید دستور می گیرند؛ که یهودیان بر آن حکومت می کنند. قرارداد قرن نیز یک حرکت هماهنگ میان بن زائد، بن سلمان و اسرائیل و هدف آن تغییر تمام منطقه، ضربه زدن به ایران، ایجاد کمربند کردی و منزوی کردن تمام گروه های مقاومت است. محور این طرح را هم توسعه اقتصادی برای فلسطینیان مطرح کرده اند؛ اما یک دروغ و فریب است.

وی با اشاره به اینکه موضع جنبش های مقاومت همواره مشخص بوده، گفت: موضع تشکیلات خودگردان خوب بوده اما کافی نیست. باید پیمان اسلو و به رسمیت شناختن اسرائیل را رد و کسانی که اسرائیل را به رسمیت شناخته اند خائن معرفی کند. یعنی محود عباس باید یک موضع بسیار قوی تر اتخاذ کند. اما متأسفانه محمود عباس از سال 2003 هیچ کاری را انجام نداده و اگر می خواهد کاری انجام دهد باید رابطه خود با مردم فلسطین را اصلاح کند.

مجتبی فردوسی پور نیز در این نشست با اشاره به جنگ های اعراب با اسرائیل، گفت: در توافقنامه اسلو اولین اشتباه این بود که در مقابل صلح مقاومت را کنار بگذارند و زمین در برابر صلح مطرح شد. اما در واقعه جدید بحث زمین و مقاومت نیست و بحث رفاه در مقابل صلح و امنیت اسرائیل است.

سفیر سابق ایران در اردن یادآور شد: جناح راست افراطی رژیم صهیونیستی همیشه دنبال طرح های آمریکایی بوده اند و هر جایی که طرح های غیر آمریکایی آمده آن را قبول نکرده اند. آنها به هیچ وجه یک گام هم از ایدئولوژی خودشان عقب نمی نشینند. موج جدید هم برای از ریشه زدن روند سازش است.

وی با تأکید بر اینکه مقامله قرن طرح فریب است، افزود: حرمت مردم فلسطین اعم از مقدسات تا مسأله غزه و پرونده های مهم روند سازش را گرفته اند. تلاش آنها این است که با استفاده از بحث رفاه، مسأله قدس را ببندند و انتقال آن با انتقال سفارت آمریکا به قدس آغاز شد. یعنی از اساس چنین حرکتی برای مُهر تأیید زدن بر دولت واحد یهودی بود.

این کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه ادامه داد: در معامله قرن باید مذاکره کنند و تأیید مشروعیت بگیرند. بعد از آن، بحث اساسی راجع به شهرک ها می شود. صهیونیست ها حتی حاضر به قیمومیت نظام بین الملل برای تعیین تکلیف قدس هم نیستند. غزه را در فشار قرار دادند تا برای گرفتن رفاه، مقاومت را کنار بگذارند.

وی با اشاره به عدم حضور کسانی که قرار بود در کنفرانس منامه شرکت کنند، تأکید کرد: بحث منامه شکست خورد و نتانیاهو از این مسأله عصبانی است. البته قرار نبود سران کشورها در این نشست شرکت کنند. چون سران کشورهای عربی قبلا پول های نفت را به حساب کوشنر که با پشتوانه ترامپ ایجاد شده ریخته بودند.

فردوسی پور با تأکید بر اینکه این طرح از اساس مرده به دنیا آمده، اظهار داشت: صهیونیست ها قادر به اجرای برنامه های خود نیستند. امروز مقاومت به جایی رسیده که توازن وحشت وجود دارد و حتی گروه هایی که در غزه در حصار هستند در یک گام خود 600 موشک به سمت اسرائیل پرتاب کردند. لذا گرچه رهبران عرب این خیانت را پذیرفته اند و حتی سلفیت جاهلی کار را به جایی رسانده که معراج پیامبر(ص) را منکر شوند، نقشه های آنها به جایی نمی رسد.

وی با اشاره به مواضع امام خمینی(س) در قضیه فلسطین، گفت: امام حتی در شرایط جنگ تحمیلی از مسأله فلسطین غافل نبود و ما هم بر مبنای قرآن کریم، کارزار را با دشمن یهودی ادامه می دهیم. ما یقین داریم توان مقاومت به حدی رسیده که مهاجرت معکوس یهودیان را رقم زده و بلاشک روزی سرزمین های اشغالی از دست رژیم صهیونیستی آزاد خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.