به گزارش ایرنا، فریبا بریمانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هیچ مرکزی برای نگهداری و مراقبت، جای خانواده را برای معلولان و سالمندان نمی گیرد.
فریبا بریمانی با اشاره به سیاست سازمان بهزیستی در نگهداری از معلولان، تاکید کرد: تلاش بر این است معلولان و سالمندان تا جای ممکن در کنار خانواده خود زندگی کنند و شرایط خانواده ها با آموزش های تخصصی، به گونه ای شود که بتواند معلول یا سالمند را در کنار خود نگه دارد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات بهزیستی کشور ادامه داد : در مواردی که خانواده به ناچار فرزند و یا والدین را به مراکز بهزیستی بسپارند، خدمات مطلوب به این قشر ارائه می شود.
بریمانی خاطرنشان کرد : ایجاد محیط آرام از لحاظ جسمی و روانی برای معلولان و سالمندان و همچنین آموزش برای کسانی که آموزش پذیر هستند، از جمله هدفگذاری های سازمان بهزیستی در بخش خدمات به معلولان است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات بهزیستی کشور یادآور شد: طرح و برنامه های راهبردی این سازمان بر اساس مطالعات و بررسی های علمی و تخصصی و بر مبنای پژوهش های فراوان در دستور کار قرار می گیرد تا گسترش فعالیت ها و اقدامات موثر در جهت حمایت از قشر معلول و سالمند در کشور محقق شود.
وی، عملکرد بهزیستی استان سمنان را مطلوب اعلام کرد و گفت : بهره گیری از نیروهای علمی و متخصص در استان مورد توجه قرار دارد و در سال های گذشته چهار مرکز روزانه در این استان به بهره برداری رسیده و برنامه ها به سمتی است که معلولان در کنار خانواده ها زندگی کنند.
امروز با حضور رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی کشور، سعید ناجی معاون سیاسی امنیتی استانداری و امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سه مرکز بهزیستی در شهرستان های سمنان و مهدیشهر افتتاح شد.
مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان گل های بهشت سمنان با زیربنای یک هزار و 750 مترمربع و سرمایه گذاری 16 میلیارد ریال با 10 سالن مختلف و ظرفیت نگهداری 100 معلول ذهنی شدید دختر و پسر، توسعه تنها مرکز درمانی و توانبخشی بیماران روانی مزمن بانوان استان سمنان به نام موسسه خیریه خادم الحسنین که چهار میلیارد و 850 میلیون ریال از هزینه ساخت 6 میلیارد و 200 میلیون ریالی آن از سوی خیر اهدا شده است، در یکهزار مترمربع زیربنا و با ظرفیت 70 مددجو بهره برداری شد.
گام اول مرکز داده الکترونیکی اداره کل بهزیستی استان سمنان نیز به عنوان اتاق سرور تمام شبکه اینترنتی اداره کل با سه میلیارد ریال افتتاح شد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان بیش از 65 هزار مددجو در حوزه های مختلف از خدمات بهزیستی بهره مندند و 370 مرکز تحت نظارت این اداره کل قرار دارد.
همزمان با هفته دولت امسال در استان سمنان 606 طرح شامل 578 طرح عمرانی و 28 طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و 74 میلیارد ریال در حال بهره برداری است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.