بزرگترین ماراتن علمی کشور، همزمان با سراسر کشور در مناطق مختلف استان اردبیل آغاز شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، بزرگترین ماراتن علمی کشور، همزمان با سراسر کشور در مناطق مختلف استان اردبیل آغاز شد. 
علی نواداد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در جریان بازدید از حوزه های آزمون سراسری پسران و دختران در دانشگاه محقق اردبیلی ضمن قدردانی از عوامل برگزاری آزمون، گفت: نظم و انضباط دقیق توأم با تدبیر در محل برگزاری آزمون در دانشگاه محقق اردبیلی مشهود است. 
وی به ضرورت تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه از حدود 21 هزار داوطلب آزمون سراسری، حدود 13 هزار نفر در صبح جمعه و در رشته علوم تجربی آزمون خواهند داد، انتظار می رود تدبیر لازم برای سهولت در تردد خودروها در اطراف حوزه های آزمون انجام شود تا نظم و انضباط امروز را، فردا نیز شاهد باشیم. 
عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه نهایت دقت در برگزاری آزمون ها در دانشگاه محقق اردبیلی لحاظ می شود، افزود: در انتخاب عوامل اجرایی آزمون نیز از بهترین نیروها استفاده می شود. 
وی افزود: با توجه به اینکه معمولا در آزمون سراسری خانواده های داوطلبان تا پایان آزمون در انتظار فرزندان خود می نشینند، برای رفاه حال والدین داوطلبان و استراحت آنان، علاوه بر آماده سازی مسجد دانشگاه، محوطه ای سرپوشیده جنب سردرب دانشگاه آماده سازی شده است. 
ترحم مصری نماینده تام الاختیار آزمون در استان اردبیل و معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه آزمون سراسری سال 1397 در استان اردبیل در شهرهای اردبیل، پارس آباد، بیله سوار، گرمی، مشگین و خلخال و در دو روز پنجشنبه و جمعه هفتم و هشتم تیرماه برگزار می شود، افزود: کل داوطلبان شرکت کننده در استان 21 هزار و 46 نفر هستند که از این تعداد، 12 هزار و 959 داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، سه هزار و 357 داوطلب در گروه آزمایشی انسانی، یک هزار و 638 داوطلب در گروه آزمایشی ریاضی، دو هزار و 322 داوطلب در گروه آزمایشی زبان و 770 داوطلب در گروه آزمایشی هنر می باشند. 
وی با بیان اینکه صبح پنجشنبه داوطلبان گروه های آزمایشی ریاضی و انسانی، عصر پنجشنبه داوطلبان گروه آزمایشی هنر، صبح جمعه داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی و عصر جمعه داوطلبان گروه آزمایشی زبان در آزمون سراسری سال 1397 شرکت می کنند، ادامه داد: بیشترین داوطلبان در سالجاری در گروه آزمایشی علوم تجربی هستند. 
مصری با بیان اینکه در آزمون صبح جمعه در شهر اردبیل تنها در سه حوزه دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش آزمون برگزار می شود، افزود: در حوزه دانشگاه محقق اردبیلی هشت هزار و ۸۷۵ نفر داوطلب در پنج گروه آزمایشی ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان در دانشگاه محقق اردبیلی در آزمون شرکت می کنند. 
علیرضا دستور مسئول حفاظت آزمون استان اردبیل نیز توضیحاتی در خصوص مسائل حفاظتی آزمون ارائه نمود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.