به گزارش ایرنا‌ عبدالرسول احمدی، پنجشنبه در نشست هماهنگی طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو تحصیل در استان فارس در شیراز اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 85 هزار نوآموز این استان در این طرح شرکت کنند.
وی افزود: در قالب این طرح، نوآموزان بدو ورود به دبستان به لحاظ بینایی، شنوایی، ضریب هوشی و نمودار رشد مورد سنجش قرار می‌گیرند و کودکانی که در موارد نام برده دچار اختلال باشند به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند.
احمدی گفت: امسال یک پایگاه تخصصی در شیراز مستقر است و در سایر شهرستان های این استان نیز اکیپ‌های تخصصی مستقر خواهد شد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس، شمار نوآموزان بدو ورود به دبستان استان فارس که در سال 96 در این طرح شرکت کردند 83 هزار و 498 نفر بیان و اظهار کرد: از این تعداد 12درصد آنها که دچار اختلال در بینایی، شنوایی و سطح آمادگی تحصیلی بودند به کلینیک‌ها و مراکز تخصصی ارجاع داده شدند.
احمدی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا فرزندان اقشار نیازمند و محروم بتوانند به‌ صورت رایگان مورد سنجش قرار گیرند زیرا ممکن است پرداخت هزینه‌های اندک برای انجام این کار برای برخی از خانواده‌ها، به ‌ویژه در مناطق عشایری دشوار باشد و در نتیجه بعضی از دانش‌آموزان از تحصیل محروم شوند.
او گفت: آموزش و پرورش دغدغه سلامت دانش‌آموزان را دارد و این موضوع با همکاری دانشگاه علوم پزشکی با جدیت پیگیری می‌شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: حاکم بودن رویکرد غیربخشی در حوزه درمان و علوم پزشکی استان و اجرای طرح‌های مشترک در این زمینه، اقدامی ارزشمند است و طرح سنجش سلامت دانش‌ آموزان، فرصت مناسبی برای غربالگری به‌ موقع دانش‌آموزان فراهم می‌آورد.
احمدی بیان داشت: ممکن است دانش‌ آموزانی به ‌علت عدم اطلاع والدین یا مربیان، دچار اختلالات یا آسیب‌های جسمی و روانی شده باشند و شناسایی به‌ موقع این مشکلات برای معالجه و درمان آنها بسیار موثر است.
سرپرست آموزش و پرورش استثنایی فارس نیز در این نشست بیان کرد: به‌دلیل گستردگی و فراگیر بودن طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان، اجرای آن بر عهده وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گذاشته شده است.
احمد رحیمی‌نژاد افزود: باتوجه به تجربیات سال گذشته، بسیاری از پایگاه های سنجش در سال 97 ارتقا یافته‌اند و تلاش‌های بسیاری برای بهبود فعالیت‌های پایگاه‌های سنجش نوآموزان صورت گرفته است.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.