به گزارش روز یکشنبه ایرنا از سامانه اطلاع رسانی استانداری مرکزی، فتح الله حقیقی در نشست شورای راهبردی جمعیت استان مرکزی،افزود: شاخص هایی که از شورای راهبردی جمعیت استان حاصل می شود در تدوین سند امنیت غذایی به طور مستقیم اثرگذاری دارد و در عرصه تصمیم های سلامت محور استان نقش آفرینی می کند.
وی گفت: الگوی بیماردهی و رفتارهای زیستی در ده های اخیر در کشور دستخوش تغییر بنیادی شده و به منظور حفظ و ارتقای سلامت نیاز است که الگو و نقشه راه برای تمامی دستگاه ها ، بخش های تولید و توزیع از مزرعه تا سفره مردم در حوزه امنیت غذایی در استان شفاف تعریف شود و نظارت اصولی بر روند کار نیز اعمال شود.
معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استانداری استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شاخص های جمعیتی از مهمترین موضوعات جامعه و پایه برنامه ریزی است و از اهداف شورای راهبردی جمعیت الگو سازی براساس شاخص های جمعیتی می باشد و این الگوها باید به مبادی ذیربط ارائه شود تا شاکله امور به صورت نظام مند طبق آن رقم بخورد.
حقیقی افزود: زیرساخت هادر تمامی بخش ها باید بر اساس شاخص ها اصلاح شود و بر این اساس محور فعالیت شورای راهبردی جمعیت فراتر از آمار و تحولات جمعیتی استان و امری کلیدی و ارزشمند است.
وی گفت: ایجاد بانک جامع اطلاعات آماری بر اساس شاخص های علمی نیاز جدی استان است که باید تحقق یابد.
معاون سیاسی امنیتی و فرهنگی استانداری استان مرکزی افزود: به منظور ایجاد بانک جامع اطلاعات آماری مدیران کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، ثبت احوال، امور بانوان و خانواده تکلیف دارند مراحل کار را با جدیت پی بگیرند.
حقیقی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته پژوهش گفت:ایران در زمینه پژوهش رتبه 26 جهان ودر منطقه رتبه اول را دارد اما در حوزه تبدیل پژوهش به ثروت ضعف هایی وجود دارد.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.