علیرضا عسگریان چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا در خصوص این طرح گفت: طرح قربانگاه امیرآبادی با هدف فرهنگ سازی و متجلی نمودن سنت حسنه قربانی انجام می شود.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: قربانی کردن به عنوان رفتاری دینی اجتماعی از جمله آیین های کهنی است که در میان اقوام و فرهنگ های مختلف به شیوه های گوناگون وجود داشته است.
وی افزود: طرح قربانگاه امیرآبادی به منظور افزایش مشارکت های مردمی به‌ویژه نیکوکاران مراکز نیکوکاری، مراکز نگهداری سالمندان، حوزه های علمیه، دفاتر ائمه جمعه و خیریه ها به مرحله اجرا گذاشته می شود.
عسگریان اضافه کرد: این اقدام خداپسندانه در جهت زدودن زنگار فقر و ایجاد یک زندگی شرافتمندانه برای نیازمندان انجام می شود.
وی افزود: در سال جاری طرح قربانگاه امیرآبادی با توجه به آثار بسیار خوب در سمنان و سایر استان ها پیشنهاد گردید تا در یکی از شهرستان ها به دستور مدیر کل اجراگردد‌ که طبق این طرح به ازای هر تعداد دام اهدایی موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری معادل آن به صورت دام زنده از محل منابع تعامل با موسسات نیکوکاری تامین و پس از ذبح قربانی و بسته بندی در محل قربانگاه به موسسات جهت توزیع ارائه می گردد.
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: از آنجاییکه این طرح در استان سمنان با محوریت و مدد آقای امیرآبادی در سه سال رشد سه برابری داشته است تبلیغ گسترده این طرح می تواند تاثیر زیادی در تقویت مفاهیم دینی و افزایش سهم مستمندان در سراسر کشور داشته باشد.
9856/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.