**کشف و مهر وموم 6 انبار احتکار کالا
به گزارش ایرنا، مدیرکل تعزیرات حکومتی سمنان از کشف 6 انبار احتکار در استان خبر داد و گفت: این انبارها لوازم برقی، موتورسیکلت و کود شیمیایی را احتکار کرده بودند.
عیسی فاضلی افزود: این انبارها ماشین لباسشویی، تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی، موتورسیکلت و کود شیمیایی کشاورزی را انبار کرده بودند که با همراهی عوامل تعزیرات و ناجا کشف و مهر وموم شدند.

**مایه کوبی چهار پایان
به گزارش ایرنا، رییس اداره بهداشت و بیماری دامی دامپزشکی سمنان، از آغاز طرح مایه کوبی 101 هزار دام سبک استان در راستای مقابله با طاعون چهارپایان، پی پی آر خبر داد.
مهدی اصغری افزود: این میزان دام با تلاش کارکنان دامپزشکی در هشت شهرستان استان، از نیمه تیرماه آغاز و تاکنون ادامه دارد.
وی بابیان این که ،پی پی آر بیماری بسیار کشنده و به‌ شدت قابل‌ انتقال محسوب می ‌شود که درمان آن نیازمند سرعت عمل کافی است، اظهارداشت: نشخوارکنندگان جامعه هدف این بیماری مهلک موسوم به طاعون چهارپایان است که مهم‌ترین راه انتقال آن جابجایی دام است.

**برگزاری جشنواره ملی پسته در دامغان
به گزارش ایرنا، دبیر ستاد برگزاری پنجمین جشنواره ملی پسته گفت: این جشنواره با حضور 20 هیات اقتصادی و سرمایه ‌گذاری از سراسر کشور دوازدهم شهریورماه به مدت چهار روز برگزار می‌شود.
رضا زارع زاده افزود: همچنین پیش‌ بینی می‌شود که پنج سفیر از کشورهای مختلفی که احتمال برقراری روابط تجاری با آن‌ها می‌رود، در این همایش حضورداشته باشند.
وی بابیان این که جشنواره پسته دامغان می‌تواند پل ارتباطی بین تجار خارجی و داخلی با تولیدکنندگان استان سمنان باشد، اظهارداشت: همکاری درزمینه‌های تجاری، اقتصادی و حتی گردشگری می‌تواند به ارتقای اقتصادی دامغان، استان و ایران اسلامی بینجامد.

** ذبح 40 راس دام در میامی
به گزارش ایرنا، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی گفت: در عید قربان امسال 40 رأس دام در سطح شهرستان به ارزش 400 میلیون ریال برای توزیع بین خانواده‌های نیازمند ذبح می‌شود.
محمد مهدی اصغری افزود: آیین محوری این عید بزرگ مسلمانان به میزبانی مصلای نمازعید قربان میامی برگزار و 20 گوسفند در آن ذبح خواهد شد، همچنین صندوق‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به نیازمندان شهرستان تعبیه می‌شود.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت و هشت شهرستان دارد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.