محمد محمدنژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر 189 یتیم و 166 فرزند خانواده بی بضاعت در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد هستند.
وی اضافه کرد: در چهار ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و 650 میلیون ریال کمک از سوی خیران به این افراد صورت گرفته است.
وی بیان کرد: رفع مشکلات ایتام در زمینه تأمین مخارج، ازدواج، اشتغال، تحصیل و درمان ایتام از جمله مواردی است که توسط حامیان انجام می شود.
وی ادامه داد: افراد خیّر و نیکوکار می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از ایتام، یتیم موردنظر خود را نیز برای کمک های مالی مستمر انتخاب کنند.
به گزارش ایرنا، کمیته امداد امام خمینی (ره) از اسفندماه سال 1357 فعالیت خود را با فرمان امام راحل برای رسیدگی به وضعیت محرومان و کمک به آنها از طریق دریافت کمک های مردمی آغاز کرد و 39 سال از فعالیت این نهاد می گذرد.
در سال های نخست، وظیفه این نهاد تنها کمک مادی به مددجویان و متقاضیان بود ولی در سال های اخیر، وظایف دیگری نیز به این نهاد محول شده که ارائه کمک های مشاوره ای بخشی از این وظایف است.
کل خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) ماکو یکهزار و 708 خانوار با سه هزار و 273 نفر جمعیت است که نسبت به جمعیت شهرستان از لحاظ خانوار 7.04 درصد و 3.52 از نظر جمعیتی تحت پوشش کمیته امداد ماکو است و از تمامی خدمات بهره مند هستند.
این شهرستان مرزی در شمال آذربایجان غربی و در مجاورت مرزهای ایران با ترکیه قرار دارد.
7132/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.