به گزارش ایرنا، رضا فلاح روز چهارشنبه در همایش ارتقای فرهنگ ترافیک استان کرمان افزود: دستگاه های امدادرسان در ایده آل ترین حالت در مدت زمان 10 دقیقه به حوادث جاده ای امدادرسانی می کنند.
وی ارائه آموزش های امدادی را برای عموم مردم ضروری دانست و اظهار داشت: زلزله هفته گذشته سیرچ 91 مصدوم داشت که تمام این افراد بصورت غیرمستقیم آسیب دیدند و این امر بیانگر تاثیر نقش آموزش ها در حوادث و بلایای طبیعی است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: فقط 2 ثانیه نگاه کردن به تلفن همراه ضریب تصادف را 20 برابر افزایش و 37 درصد فعالیت مغز را کاهش می دهد.
فلاح با اشاره به اهمیت آموزش ها برای حفظ جان کودکان و سالمندان عنوان کرد: مردم آموزش کمک های اولیه را فرا بگیرند زیرا این آموزش ها خطرات ناشی از حوادث ترافیکی را کاهش می دهد.
وی بیان کرد: شماره 112 ندای امداد جمعیت هلال احمر در هر حادثه ای به کمک مصدومان می شتابد.
** 54 هزار کرمانی در حوادث رانندگی مصدوم شدند
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان کرمان نیز در این همایش گفت: 54 هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی این استان در سال 96 مصدوم شدند.
سید محمد صابری افزود: محور بم به کرمان با 52 نفر بیشترین میزان تلفات در سال 96 را داشته و پس از آن محور کرمان به انار و کرمان به سیرجان قرار دارد.
وی تاکید کرد: سه عامل راه، وسیله نقلیه و انسان در افزایش میزان تلفات رانندگی موثر است لذا با هزینه کردن در آموزش ها جان صدها نفر نجات پیدا می کند.
مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان کرمان گفت: حوادث ترافیکی و جاده ای سومین عامل تلفات در کشور هستند که عامل انسانی مهمترین عامل معرفی شده است.
وی افزود: 65 درصد تصادفات را عوامل انسانی، 13 درصد عوامل جاده ای، 15 درصد عامل خودرویی و هفت درصد را سایر عوامل موجب می شود.
صابری تصریح کرد: سال گذشته یکهزار و 99 نفر در حوادث ترافیکی کشور جان باختند که از این میزان 238 نفر در حوادث برون شهری جان باخته اند و 86 درصد از کل این تلفات مربوط به آقایان بوده است.
همایش ارتقای فرهنگ ترافیک استان کرمان روز چهارشنبه با حضور رئیس هیات مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راهها و مدیران دستگاه های اجرای، دانشگاه علوم پزشکی و پلیس و رانندگان در محل تالار برق شهر کرمان برگزار شد.
همچنین در این آیین از رانندگان برتر حوزه حمل و نقل و ترافیک و افراد فعال برای فرهنگ سازی در زمینه کاهش تصادفات تقدیر شد.
3029/7420
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.