ابراهیم احسانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش نزولات جوی، برخی از استان های کشور به شدت با کم آبی مواجه هستند در این راستا این جمعیت پویش نذر آب را آغاز کرد تا از این طریق به یاری آسیب دیدگان استان های جنوب شرقی بشتابند.
وی با بیان این که این پویش در استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی اجرا می شود، تصریح کرد: کمک های جمع آوری شده از محل این پویش در زمینه تهیه و خرید تانکر، لوله کشی آب و انجام اقداماتی برای رفع اثرات خشکسالی و کمبود آب هزینه می شود.
این مسوول جمعیت هلال احمر سمنان خاطرنشان کرد : مردم می توانند کمک های نقدی خود را برای حمایت از استان های کم آب به شماره حساب 66666 بانک ملت، کشاورزی، مهر ایران، رفاه، صادرات، دی، سپه، پارسیان و پست بانک واریز کنند.
احسانی ادامه داد : مردم با ارسال عدد چهار به سامانه پیامکی 2099999 روزانه هزینه یک بطری آب معدنی را نذر آسیب دیدگان خشکسالی کنند.
به گفته وی کاروان سلامت و امید جمعیت هلال احمر استان سمنان به شهرستان هیرمند سیستان و بلوچستان اعزام می شود.
وی ادامه داد : این کاروان با حضور بیش از 30 پزشک، ماما و پزشک تغذیه از روز 13 تا 16 مرداد ماه سال جاری با هدف کمک به مردم مناطق محروم خدمات رسانی خود را شروع خواهد کرد.
معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان سمنان یادآور شد : برنامه های این کاروان در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان ازجمله ارایه خدمات رایگان بهداشتی و درمانی، توزیع اقلام حمایتی- معیشتی، آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مسایل بهداشتی بانوان، توزیع لوازم و تحریر و کلاس های روانشناسی برای کودکان است.
به گزارش ایرنا، 12 پایگاه های امداد و نجات هلال احمر در استان سمنان وجود دارد، هموطنان گرفتار در حوادث مختلف می توانند از طریق شماره 112 سامانه امداد و نجات هلال احمر، از خدمات این نهاد بهره مند شوند.
9181/6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.