محمدرضا امیریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این تیم ها تحت عنوان تیم های روانشاسی 'سحر هلال احمر' در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حاضر شده و به خدمات دهی می پردازند.
وی اضافه کرد: مردم مناطق زلزله زده کرمانشاه به دلیل از دست دادن عزیزان و ویرانی خانه هایشان از نظر روحی لطمات بسیاری دیده اند از این رو باید مورد حمایت روانشناسی قرار گیرند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا زلزله زدگان بتوانند به روند عادی زندگی باز گردند و منازل خود را آباد کنند، گفت: در راستای بازگرداندن نشاط به مردم، روانشناسان هلال احمر در قالب نیروهای مردمی در مناطق زلزله زده حضور پیدا کرده اند و عملیات بازسازی روانی را برای کودکان و افراد در معرض خطر انجام می دهند.
امیریان در رابطه با دیگر خدمات هلال احمر در مناطق زلزله زده گفت: از محل کمک های مردمی به هلال احمر، به بیش از 30 هزار خانوار زلزله زده کمک هزینه خرید لوازم منزل پرداخت شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: با توجه به گرم شدن هوا به هر خانوار 23 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه خرید وسایل منزل پرداخت شد.
امیریان با بیان اینکه این کمک هزینه به خانوارهایی که منازل آنها تخریبی نوع یک و 2 است، پرداخت شده، گفت: تاکنون بیش از 30 هزار خانوار زلزله زده این کمک هزینه را دریافت کرده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه ادامه داد: خانوارهایی نیز که بنیاد مسکن پس از تجدیدنظر منازل آنها را تخریبی نوع یک و 2 اعلام کرده است، می توانند تا پایان هفته به منظور دریافت این کمک هزینه ثبت نام کنند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت زد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7445/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.