به گزار ش ایرنا ، کاروان سلامت جمعیت هلال احمر استان تهران روز پنجشنبه با استقرار در روستاهای عبدل آباد ، علی آباد باغخواص ، علی آباد محیط ، حصار قاضی ، خالد آباد و قلعه بلند ، خدمات بهداشتی و درمانی شامل ویزیت رایگان پزشک ، خدمات پرستای ، مامایی و ارائه دارو رایگان به روستائیان ارائه کردند.
معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان تهران در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : مانور بزرگ منطقه ای هلال احمر در بخش درمان و بهداشت اضطراری در دو بخش مرکزی و جواد آباد ورامین و با مشارکت هلال احمر استان های مازندان ، گیلان ، قم ، البرز ، گیلان و تهران در دو روز اجرا می شود.
داریوش جواهری افزود : خدمات ارائه شده در این روستاها شامل ویزیت رایگان پزشکان ، خدمات پرستای ، مامایی ، کارشناسی تغذیه ، روانشناسی ، تکنیسین دارویی ، بهداشت محیط ، تکنیسین فنی و راه انداز می باشد.
وی گفت : پیش بینی می شود که در این طرح ، بیش از دو هزار روستایی از خدمات رایگان این طرح برخوردار شوند.
وی با اشاره به استقرار بیمارستان سریع الاستقرار هلال احمر در شهرستان ورامین گفت : یکی از مهمترین مزایای این بیمارستان که به اتاق عمل ، آی سی یو ، اورژانس ، دو بخش بستری برادران و خواهران و ریکاوری مجهز است ، حمل آسان آن در دو کامیونت است.
جواهری افزود : استقرار این بیمارستان بین 4 تا 6 ساعت زمان می برد و در جریان زلزله کرمانشاه و سرپل ذهاب ، این سازه تنها مرکز درمانی بود که در ساعات اولیه به آن حجم از مصدومان خدمات درمانی ارائه کرد.
وی گفت : هم اکنون 22 دستگاه بیمارستان سریع الاستقرار در کل کشور در اختیار جمعیت هلال احمر است که با توجه به گستردگی حوادث کشور ، لزوم افزایش کیفی و کمی این سازه احساس می شود.
معاون درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: خدمات درمانی جمعیت هلال احمر تا فردا جمعه در روستاهای شهرستان ورامین ارائه می شود.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.