به گزارش ایرنا، با توجه به اهمیت برجام به عنوان سند رسمی بین المللی و لزوم احترام، الزام و رعایت همه طرف ها (گروه 1+5) و اعضای سازمان ملل متحد به تمام زوایا و بندهای این قرارداد، اکنون باید نقش برجام در همبستگی ملی بیش از پیش برای نشان دادن وحدت در ایران اسلامی تقویت شود.
ملت ایران تاکنون در رویدادهای سیاسی و اجتماعی نظیر دفاع مقدس، تابلوی زیبای حمایت از نظام و مسوولان اسلامی را در کارنامه انقلاب خلق کردند و به طور قطع پشتوانه عظیم مردمی از برجام نیز با وجود کارشکنی های برخی از کشورها به ویژه آمریکا علیه ایران، نتیجه خواهد داد.
مسوولان تشکل ها، شخصیت های سیاسی و دانشگاهی و روسای صنوف استان سمنان با اشاره به این که برجام سند غرور و نماد صلح طلبی ایرانیان است تاکید کردند اکنون این توافقنامه بین المللی به همبستگی و وفاق ملی تبدیل شده است.

**مردم حامی سیاست های دولت هستند
عضو هیات علمی گروه جغرافیا دانشگاه آزاد واحد سمنان به خبرنگار ایرنا گفت : موضع گیری روشنگرانه مسوولان نظام در مقابل استکبار جهانی و تصمیم گیری در خصوص برجام مورد حمایت مردمی قرار می گیرد و مردم حامی سیاست های دولت هستند.
سعید کامیابی، موضعگیری وزیر امورخارجه در خصوص برجام را روشنگرانه توصیف کرد و افزود : این نوع مقابله ها و تصمیم گیری ها ارزشمند است و هر کس در مقابل استکبار بایستد از او حمایت خواهیم کرد.
وی خاطرنشان کرد : در زمان حاضر دشمن از نفوذ ایران در منطقه نگران است و احساس خطر می کند این در حالی است که کشور ایران به منطقه لشگر کشی نکرده بلکه بیان صادق ایران عامل نفوذش در منطقه است.
وی ادامه داد : ملت ایران باید هوشیار باشد و بداند که حضورش در میادین های مختلف وحشت را در دل دشمنان انداخته و باید قدردان این نعمت باشیم.
کامیابی اضافه کرد : اتحادیه اروپا امروز سناریوی محدودیت موشک های ایرانی را در دست اجرا دارد تا ملت ایران بترسد و نفوذش در منطقه برچیده شود، غافل از اینکه ملت ها عاشق حقیقت هستند.
عضو هیات علمی گروه جغرافیا دانشگاه آزاد واحد سمنان خاطرنشان کرد: روزنامه های رژیم اسرائیل به این موضوع که ملت ایران در اوج تحریم ها عظمت بیشتری کسب کرده ،اعتراف کرده اند.
کامیابی ادامه داد : ملت ایران در این مدت با وجود مشکلات، در گرداب حوادث و توطئه های دشمنان گرفتار نشد و همیشه سربلند بوده است.

**ایران به توافقنامه برجام متعهد بوده است
رییس اتاق بازرگانی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : خروج آمریکا از برجام در حقیقت پایان اعتبار سیاسی آمریکا در جهان است و در آن صورت جمهوری اسلامی ایران اقداماتی متقابل انجام می دهد.
علی اصغر جمعه ای افزود : رایزنی مقامات ارشد اروپا با رئیس جمهوری آمریکا در خصوص برجام، نمایشی برای فراهم کردن زمینه افزایش حجم تعهدات ایران است.
وی تصریح کرد : ایران به توافقنامه برجام متعهد بوده است و ترامپ چندان اختیاری از خود ندارد و اگر قصدخروج از برجام را داشت مدت ها قبل آن را عملی می کرد.
رییس اتاق بازرگانی استان سمنان، حمایت از کالای ایرانی را راهکار غلبه بر دشمن در جنگ اقتصادی دانست و افزود: عزت، اقتدار، استقلال و شکوفایی همه جانبه کشور در گرو حمایت از تولیدات ملی است.

**امروز آمریکا منزوی تر از هرزمان دیگری است
رییس اتحادیه اتاق اصناف استان سمنان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: آمریکایی ها برجام را بر ما تحمیل کردند اما حالا مانده اند چه کنند.
علی اکبر صیادجو افزود : امروز آمریکا منزوی تر از هرزمان دیگری است و خروج ترامپ از برجام سبب تقویت اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی می شود.
وی ادامه داد : مسوولان ارشد نظام جمهوری اسلامی وظیفه دارند در سایه صحبت های رهبر انقلاب تصمیم یکسانی را در این رابطه به دنیا مخابره کنند.
رییس اتحادیه اتاق اصناف استان سمنان با بیان این که ملت ایران اسلامی همواره پشتیبان و حامی دولت است، بیان کرد: در صورتی که آمریکا و یا هر کشوری بخواهد نسبت به دولت و ملت ایران بی اعتنایی کنند با پاسخ دندان شکنی رو به رو خواهد شد.

**مردم ایران ترسی از لغو برجام ندارند
دبیر حزب اراداه ملت استان سمنان در گفت و گو با ایرنا به شائبه خروج آمریکا از معاهده برجام اشاره کرد و گفت: مجموعه نظام، دولت و ملت قهرمان ایران اسلامی هیچ واهمه ای ندارند.
علی خلیلی پور اردستانی افزود : خروج آمریکا از برجام ترسی ندارد و با کمک خداوند این مرحله از تاریخ انقلاب اسلامی با موفقیت و سربلندی برای جمهوری اسلامی ایران سپری خواهد شد.

**آمریکا غیرقابل اعتماد است
عضو هیات علمی دانشگاه سمنان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: پایبند نبودن آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نشان از زورگو و غیرقابل اعتماد بودن این کشور است.
محمد جمالی افزود : در حالی که برجام میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 است، مقام های آمریکایی با کمال وقاحت می گویند ایران تعهداتش را انجام داده اما تحریم های ضد ایرانی را ما دنبال می کنیم.
وی اظهارداشت : این که آمریکا به هیچ یک از مقررات و تعهدات خودش در برجام عمل نمی کند، گویای ویژگی یک کشور زورگو است.
عضو هیات علمی دانشگاه سمنان با اشاره به مواضع اخیر رئیس جمهوری و مقام های آمریکایی گفت: آقای ترامپ خودش و افکار و اندیشه دولت آمریکا را دارد معرفی می کند می گوید عربستان آل سعود یک گاو شیرده است یعنی او دنیا را به عنوان یک گاو شیرده می بیند تا موقعی که شیر می دهد از او شیر می دوشیم ، وقتی شیر او تمام شد سر او را می بریم.

**افکار عمومی جهان سیاست های ترامپ را قبول ندارد
دانشجوی دکترای علوم سیاسی دانشگاه سمنان به خبرنگار ایرنا گفت: افکار عمومی جهان به خوبی می داند که ایران اسلامی هیچ بدعهدی در برجام نداشته و تعهدات خود را انجام داده و جهان سیاست های ترامپ را قبول ندارد.
محمد کیانی افزود : تمام تلاش آنها این است که بندهای دیگری را به برجام اضافه کنند تا سلطه بیشتری بر منطقه داشته و قدرت منطقه ای ایران را کم کنند.
این کارشناس علوم سیاسی تصریح کرد: اکنون آمریکا در وزارت خزانه داری این کشور، معاونتی به نام اطلاعات مالی و تروریسم تشکیل داده که وظیفه اصلی آن ایجاد محدودیت های مالی علیه ایران است.

**برجام قابل مذاکره نیست
عضو حزب اعتدال و توسعه در استان سمنان نیز گفت: انقلاب اسلامی با عزت و اقتدار و با سرعت در راستای تحقق اهداف ترسیم شده داخلی، منطقه ای و بین المللی خود به پیش می رود.
جواد حاج علیان درگفت و گو با ایرنا افزود : سیاست های کلان جمهوری اسلامی بویژه درخصوص برجام، توسط رهبری تبیین می شود و به طور قطع مذاکره مجدد در این خصوص انجام نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، توافق برجام یکی از موفقیت های تاریخی ملت ایران در مسیر پیشرفت و توسعه بوده وگروه های مختلف مردم نیز از مسوولان انتظار دارند در این زمینه با هم وفاق کامل داشته باشند و این همگرایی برگ برنده ای در پیشبرد اهداف عالی جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی به ویژه موضوع دستیابی به انرژی هسته ای صلح آمیز است.
6026/7339/1042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.