عبدالکریم گراوند روز دوشنبه درحاشیه نمایشگاه مشترک عکس و اسناد تاریخی سازمان ملل متحد و ایران در گفت وگو با ایرنا افزود: ایران اسلامی در توافق برجام نشان داد این نظام خواهان دانش هسته ای است ولی دستیابی به سلاح اتمی همانطور که رهبر معظم انقلاب براساس متون دینی و مکتب اسلام آن را حرام می داند، جایگاهی در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ندارد.
وی اظهار کرد: با وجود همه تلاش سردمداران کفر برای ترویج ایران هراسی اما برجام بهترین ندای صلح طلبی نظام جمهوری اسلامی است.
گراوند افزود: حضور ایران در کشورهایی که نیاز به مستشار داشتند از وقوع بسیاری از فتنه ها جلوگیری کرد.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی، ملت و دولت تدبیر و امید برای پاسداری از صلح و آرامش به عنوان منش ایرانی حرکت کرده است و ثابت کرده که در کنار صلح و آرامش اجازه هیچ نوع رفتارهای خارج از چارچوب مقررات بین المللی را به کسی نمی دهد.
وی گفت: سابقه حضور ایران در سازمان ملل نشان می دهد که از همان روز اول که بنای این سازمان گذاشته شد به عنوان کشوری که به دنبال صلح و امنیت است، حضور داشته است.
گراوند با اشاره به تاریخ و پیشینه ملت ایران افزود: تاریخ ثابت می کند مردم این سرزمین مردمی صلح دوست و صلح طلب بوده و به دنبال تجاوز گری نیستند مگر زمانی که مورد هجوم قرار گیرند.
وی اظهار کرد: براساس مستندات تاریخی بوشهر دروازه تجارت بوده و نمونه ای از یک جامعه مدنی اسلامی است که مذاهب مختلف در کنار هم با آرامش زندگی می کردند.
گراوند با اشاره به قیام رئیسعلی دلواری ادامه داد: به دنبال تجاوز و غارت این سرزمین و تعصب دینی و غیرت ایرانی و براساس فتوای مراجع دینی قیام رئیسعلی دلواری در مقابل استعمار پیر انگلیس شکل می گیرد.
استاندار بوشهر افزود: ملت ایران همواره در برهه های مختلف زمانی ندای وحدت و برادری در دنیا سر داده و در هشت سال دفاع مقدس باز هم غیرت مردم به جوش آمد و مردانه در مقابل توطئه های استکبار ایستادند و با سربلندی این آزمون را پشت سر گذاشتند.
گراوند تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز همه تلاش خود را برای ایجاد وحدت، برادری و انسجام در دنیای اسلام انجام داد.
وی یادآور شد: تاریخ و پیشینه ملت ایران نشان می دهد که مردمی نوع دوست و صلح طلب هستند و درج شعر سعدی شیرین سخن بر سر در سازمان ملل گواهی براین مدعاست.
استاندار بوشهر تاکید کرد: ملت ایران درکنار صلح طلبی و نوع دوستی دارای صلابت، غیرت و مردانگی است و هرجا بوی تجاوزگری باشد این ملت ایستاده است.
نمایشگاه مشترک عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران صبح امروز در نگارخانه مجتمع فرهنگی استان بوشهر گشایش یافت و تا جمعه (پانزدهم اردیبهشت ماه جاری) از ساعت 18 تا 21 پذیرای علاقه مندان است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.