به گزارش ایرنا، سیدمحمدهادی ایازی روز سه شنبه در حاشیه برگزاری نخستین مجمع سلامت سمنان در جمع خبرنگاران افزود : یکی از رویکردهای دولت دوازدهم که در حوزه سلامت به جد پیگیر آن است، اجتماعی شدن نظام سلامت بوده که این امر ارتقای سلامت اجتماعی را به همراه دارد.
وی اظهارداشت : اجتماعی شدن نظام سلامت به معنای مشارکت سازماندهی شده آحاد مردم در امر سلامت است و تلاش می‌شود طبق چارچوب‌ها و مشارکت بین بخشی از ظرفیت‌های سازمان و نهادها برای ارتقاء این مهم بهره گرفت.
وی خاطرنشان کرد : با اجتماعی شدن نظام سلامت مردم با سبک زندگی درست آشنا شده و این امر راهکاری برای کاهش هدررفت بخش قابل توجهی از منابع مالی و هزینه های درمانی است که در عمل حتی بیماریها کمتر می شود.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت با اشاره به ضرورت تشکیل مجمع سلامت محله و کانون‌های سلامت در محله ها، تصریح کرد : هدف از تشکیل کانون سلامت محله، مشارکت آحاد مردم در موضوع سلامت است که در ارتقای سلامت اجتماعی دخیل است.
وی با بیان این که بر اساس بررسی‌ها و اعلام سازمان بهداشت جهانی مدیران نظام سلامت 25 درصد در این بخش نقش دارند، افزود: در وهله کنونی جذب و مشارکت 75 درصدی که خارج از نظام سلامت هستند امری ضروری است که اکنون تلاش‌ها معطوف به اجتماعی شدن نظام سلامت است.
ایازی با اشاره به دستور رییس جمهوری مبنی بر تشکیل مجمع سلامت استان‌ها در سال 95، اظهار داشت : استان سمنان هجدهمین استانی است که مجمع سلامت را در استان برنامه‌ریزی کرده است.
وی با بیان این که در کشور حدود پنج میلیون دیابتی و پنج میلیون در آستانه ابتلا به بیماری دیابت هستند، بیان داشت : این افراد با عضویت و حضور در این کانون‌ها با فراگیری آموزش‌های لازم در امر سلامت توانمند و با سبک زندگی صحیح آشنا می‌شوند.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت تاکید کرد : بدون مشارکت دستگاه‌ها نمی‌توان سلامت اطمینان بخش برای مردم ایجاد کرد و لازمه این امر هم افزایی بین بخشی از سطح محله تا استان و مشارکت همه جانبه است.
به گفته وی مردم سال گذشته پانزده هزار میلیارد ریال به نظام سلامت کشور کمک‌ کردند.
استاندار سمنان گفت : سلامت انسان‌ها اصلی‌ترین حقی است که خداوند برای انسان‌ها مقدر کرده و بخشی از حقوق بشر است که باید برای تحقق آن تلاش کرد.
سیدشهاب‌الدین چاوشی افزود : مجمع خیران سلامت نهضت همگانی و تحقق سلامت از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی است که باید دست در دست هم داد تا مسیر خدمت‌رسانی در عرصه سلامت هموار بماند.
وی با بیان این که از افتخارات بزرگ توفیق در عرصه بهداشت و درمان است، ادامه داد: اکنون خانه‌های سلامت در دورترین نقاط کشور دایر است و به مردم خدمات ارایه می‌دهد که باید با هم افزایی این امر استمرار یاید.
چاوشی بیان کرد: فرهیختگان و طبیبان نامدار اسباب تحقق اراده خداوند هستند و خداوند در نظام هستی به همه نقش داده تا گوهر وجودی انسان را برای همه به نمایش بگذارد.
به گزارش ایرنا، 19 هزارخانه بهداشت زیر پوشش خدمات بهداشتی با 30 هزار بهورز در کشور فعالیت دارند.
شاخص مرگ و میر کودکان در گذشته 150 در 1000 بود که امروز به 15 در هزار رسیده است.
در ابتدای انقلاب 10 دانشکده علوم پزشکی در کشور فعال بود که اکنون به 60 دانشکده افزایش یافت و اکنون در تمام استان‌ها حداقل یک دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعالیت دارد.
امید زندگی ایرانبان در سال 53، 52 سال بود که اکنون طبق مطالعات به 75 سال رسیده است.
6026/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.