به گزارش ایرنا، اسدالله حاجیانی در ائین گشایش خانه مشارکت مردم در سلامت بخش کاکی افزود: راه اندازی خانه مشارکت مردمی برای جلب مشارکت بیشتر مردم جهت توسعه و ارتقای سلامت امری ضروری است که امروز این خانه برای اولین بار در کاکی راه اندازی می شود.
وی اضافه کرد: بحث سلامت مردم از اساسی ترین وظایف دولت و مردم است و راه اندازی خانه مشارکت مردمی وظیفه همه اقشار جامعه برای تحقق اهداف بلند سلامت در جامعه است.
وی تاکید کرد: برای ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی همه ما باید احساس مسئولیت و در کنار هم برای اهداف آن تلاش کنیم طوریکه که نارسایی ها در این زمینه مشهود نباشد.
بخشدار کاکی به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از توزیع کودهای مرغی درمزارع کشاورزی بخش کاکی اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات منطقه کاکی که همواره مورد اعتراض مردم بود استفاده بی رویه از کود مرغی و انتشار بوی نامطبوع آن در سطح شهر و روستاهای تابعه است که با اقدامات انجام شده توسط مرکز ترویج و خدمات جهاد کشاورزی کاکی و تشکل های مردمی سلامت، این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.
کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای مرکز بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: حضور سازمان های مردم نهاد در کنار دانشگاه علوم پزشکی برای تحقق اهداف مربوطه فرصتی است که باید از این ظرفیت برای حفظ سلامت جامعه بهره ببریم.
علی باغبانی با بیان اینکه مشارکت مردمی در همه امور مفید و موثر است، گفت: ما به عنوان خدمتگزاران مردم در عرصه سلامت از هر اقدام و عملی که به سلامت جامعه ختم شود، حمایت خواهیم کرد.
وی با تبیین جایگاه خانه مشارکت مردمی در سلامت و اهداف آن در جامعه اشاره کرد و افزود: خانه مشارکت مردمی در سلامت با هدف تسهیل دستیابی به اهداف برنامه جامع سلامت استان، ارتقای دانش مردم و توانمندسازی آنان در ارتقای سلامت خود و محیط و استقرار یک نظام کارآمد در حوزه سلامتبرای دسترسی آسان گروه های مردمی بویژه قشرهای آسیب پذیر و مشارکت آنان در سلامت تدوین و تشکیل می شود.
در این جلسه غلامحسین حاجیانی به عنوان اولین مسئول خانه مشارکت مردم در سلامت بخش کاکی برای به مدت 2 سال معرفی شد.
بخش کاکی شهرستان دشتی با 25 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.