به گزارش خبرآنلاین لرستان، در این جلسه، دکتر سجادی از مرکز تحقیقات گوارش - کبد و مرکز ملی تحقیقات سلامت (نیاد) به عنوان مهمان و کارشناس ویژه در این نشست حضور پیدا کرد تا در مورد چگونگی راه اندازی این سیستم و کاربردها و تأثیرات آن بحث های کارشناسی و مقدماتی صورت گیرد.

در ابتدای این جلسه گزارشی از نحوه ی شناسایی و ثبت موارد سرطان در دانشگاه توسط کارشناس این برنامه در معاونت بهداشتی دانشگاه ارائه شد.

در ادامه ی جلسه دکتر سجادی رئوس کلی برنامه سیستم مطالعاتی کوهورت و راه های نهادینه شدن و مزایای آن به ویژه در مطالعات و شاخص های معاونت های بهداشت و درمان دانشگاه، به ویژه چگونگی ارتباط آن ها بایکدیگر و معاونت پژوهش و فناوری را عنوان کرد. وی همچنین نقش مطالعات با این سیستم را در ارتقا رنکینگ کلی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تشریح کرد.

در این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با همه گیری که در مورد بیماری سرطان به وجود آمده است ضرورت مطالعه ی بیشتر و دقیق تر احساس می شود.

دکتر ساکی عنوان کرد: هر چند در کشورهای دیگر مطالعاتی صورت می گیرد اما این مربوط به آن کشورهاست و ما باید زمینه ی تحقیق و پژوهش را در کشور خودمان فراهم کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مهم ترین گام در این راه فراهم کردن مقدمات شروع کار است و راه اندازی سیستم مطالعاتی کوهورت می تواند این شروع باشد.

دکتر ساکی تأکید کرد: ما از این بابت خوشحالیم که شرایط شروع این کار فراهم شده است و آمادگی خود را برای حمایت از این برنامه اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: اشخاصی که از سوی معاونت های بهداشت و تحقیقات برای اجرای این برنامه انتخاب می شوند باید علاوه بر داشتن آگاهی و تجربه انگیزه لازم را برای کار داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان گفت: این مطالعات زمینه ی دستاوردهای بزرگی را فراهم می کند و امیدواریم بستراین دستاوردها به وجود آید.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 824482
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.