به گزارش ایرنا، مهدی شادنوش پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته سمنان در مسجد امام افزود : در سال های گذشته در کشور نگران بیماری های واگیردار بودیم در حالی که اکنون دیگر این نگرانی وجود ندارد.
وی اظهارداشت : اکنون کنترل بیماری غیر واگیردار رویکرد وزارت بهداشت است و حدود 53 درصد مردم در ایران اسلامی نمی دانند که به بیماری فشار خون مبتلا هستند.
وی تاکید کرد: با همدلی و همکاری دستگاه های اجرایی می توان به افزایش سلامت در کشور گام برداشت و اکنون با تلاش دولت تدبیر و امید بهترین زیرساخت های بهداشتی در استان سمنان فراهم شده است.
وی خود مراقبتی را یکی از اولویت های اساسی این دانشگاه برای کاهش بیماری ها در جامعه برشمرد و گفت : برای کاهش بیماری های در کشور پیشگیری باید جایگزین خود درمانی شود و باید برای افزایش رفاه اجتماعی به این رویکرد توجه کرد.
شادنوش خاطرنشان کرد : رویکرد سلامت باید در خانواده و هم در جامعه طنین انداز شود و تنها مسوولیت 25 درصد از بحث سلامت در کشور برعهده وزارت بهداشت است و 75 درصد دیگر بخش های کشاورزی و صنعت و موارد مختلف دیگر هم نقش دارد.
وی بیان داشت : شعار امسال هفته سلامت در ایران اسلامی'سلامت برای همه؛ همه برای سلامت' نامگذاری شده است و اگر بخواهیم سلامت را همگانی کنیم باید همه ما نقش آفرینی کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد : رویکرد اصلی در بهداشت جهانی آن است که به هیچ عنوان بیمار نشویم و در دهه 50 امید زندگی در کشور 53 سال بود در حالی که اکنون این رقم به 76 سال رسیده است.
وی یادآور شد : عده ای درصدد تخریب عملکرد بخش سلامت در استان هستند و می خواهند مردم را ناامید کنند درحالی که عملکرد این نهاد در پنج سال گذشته برای افزایش سلامت اجتماعی در سمنان بسیار مطلوب است.
در تقویم جمهوری اسلامی، یکم تا هفتم اردیبهشت هفته سلامت نامگذاری شده است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.