طاهره دوروزی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برای توسعه استان، برنامه ریزی برای نیمی از جمعیت جامعه از وظایف مهم مسئولان است، افزود: در همین راستا برنامه ششم توسعه به صورت پنج ساله تدوین شد که این برنامه ریزی میان مدت بوده و اهداف آن نیز برهمین اساس در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: در سند راهبردی برنامه ششم توسعه در حوزه زنان و خانواده، هفت هدف کلی ابلاغ شده و در استان همدان با توجه به تدوین برش استانی در دستگاه های اجرایی، 8 هدف مورد توجه قرار گرفته است.
مشاور امور بانوان استاندار همدان گفت: در این برنامه، تمامی فعالیت های اعلام شده به منظور تحقق اهدافی همچون آسان سازی، تحکیم و تقویت بنیان خانواده، افزایش سطح باسوادی زنان، افزایش فرصت‌های شغلی زنان، افزایش سهم زنان از نظام جامع تامین اجتماعی و ارتقاء سطح سلامت، بهداشت و باروری زنان لحاظ شده است.
دوروزی ادامه داد: تقویت جایگاه و نقش زنان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی، شایسته سالاری در مدیریت و اداره جامعه، ورزش و نشاط بانوان و خانواده از دیگر اهداف تبیین شده در این برنامه است.
وی بیان کرد: برنامه ها در چهار فصل تدوین شده که شامل اهداف کمی، فعالیت ها و برنامه ها، اهداف کلی، سیاست ها و راهبردها می شود.
به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 جمعیت استان همدان برابر با یک میلیون 738 هزار و 234 نفر است که 857 هزار و 916 نفر از آنها معادل 49.3 درصد جمعیت را زنان تشکیل می دهند.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.