به گزارش ایرنا، ‌احمد همتی روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سمنان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در سالن یادگار امام (ره) استانداری،برگزار شد، ثبات در همه بخشهای جامعه را اجتناب ناپذیر دانست و افزود : عدالت اجتماعی باید با اعتدال همراه باشد و افراط و تفریط و تنش سیاسی در تحقق این امر معنا ندارد.
وی اظهارداشت » نمی توان کشور را با تفکرات کوتاه مدت اقتصادی اداره کرد و باید با عقلانیت و تدبیر برای عزت و سربلندی نظام اسلامی تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد : اکنون بودجه استان براساس جمعیت ، مصوب می شود که این امر به نوبه خود جای بحث دارد.
وی تصریح کرد : استان سمنان ، از ظرفیت های مختلفی در بخش های منابعی و انسانی برخوردار است که با افزایش اعتبارات در بودجه سالانه، می توان برای استفاده بهینه از این ظرفیت ها اقدام کرد.
همتی یادآور شد : در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 96 از استان سمنان بیش از 400 هزار تن کالا با ارزآوری 150 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 95 حدود 25 درصد افزایش داشت.
به گزارش ایرنا، در این نشست مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی، سید شهاب الدین چاوشی استاندار و جمعی از مدیران ارشد استانی حضور داشتند.
مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در ششمین روز از دهه فجر به منظور شرکت در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و بهره برداری از چند طرح عمرانی و صنعتی به سمنان سفر کرد.
به گزارش ایرنا، در دهه فجر امسال بیش از 461 طرح با صرف سه هزار و 120 میلیارد ریال اعتبار در استان سمنان به بهره برداری رسیده است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.