به گزارش ایرنا، امیرخلیلی خواه روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان که با حضور وزیر اقتصادی و دارایی در سالن استانداری سمنان برگزار شد، افزود : برای استان سمنان حدود 9 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای خارج کردن واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال در نظر گرفته شده بود که تاکنون حدود 40 درصد از آن پرداخت شده است.
وی اظهارداشت : این استان از نظر تعداد پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی در رتبه نخست کشور و از میزان و مبلغ تسهیلات در رتبه دوم کشور قرار دارد.
وی ادامه داد : حدود 2.5 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی و داخلی در استان سمنان در سال جاری عملیاتی شده و برای سال آینده هم حدود 6 میلیون دلار سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی استان برنامه ریزی شده است.
خلیلی خواه گفت: در سال جاری براساس توافق با وزارتخانه امور اقتصادی و دارایی قرار بود به 30 واحد معدنی استان سمنان تسهیلات رونق تولید پرداخت شود اما به دلیل بالا بودن سود بانکی تنها 2 واحد معدنی در استان برای دریافت این تسهیلات اعلام آمادگی کردند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان ادامه داد : برای افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در استان باید موانع سرمایه گذاری کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، در این نشست مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی ، سید شهاب الدین چاوشی استاندار سمنان و جمعی از مدیران ارشد استانی حضور داشتند.
در استان سمنان بیش از یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، در 10 سال 96 از استان سمنان بیش از 400 هزار تن کالا با ارزآوری 150 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 95 حدود 25 درصد افزایش داشت.
مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در ششمین روز از دهه فجر به منظور شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی و بازدید و بهره برداری از چند طرح عمرانی و صنعتی روز سه شنبه به استان سمنان سفر کرد.
به گزارش ایرنا، در دهه فجر امسال بیش از 461 طرح با صرف سه هزار و 120 میلیارد ریال اعتبار در استان سمنان به بهره برداری می رسد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.