کلثوم غفاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با حمایت دولت در سال های اخیر بر تعداد زنان فعال در حوزه مشاغل خانگی و تولید انواع محصولات افزوده شده ،اما تا زمانی که جای ثابتی برای عرضه و فروش این تولیدات وجود نداشته باشد، باید نگران ادامه نیافتن این فعالیت ها بود.
وی افزود: تکیه بر بنگاه های کوچک اقتصادی و انگیزه های اجتماعی برای ایجاد شغل و مشارکت همه جانبه در تمامی عرصه های اقتصاد مورد توجه و تاکید دولت تدبیر و امید است که نتیجه آن بهبود وضعیت معیشت خانوارها خواهد بود.
مدیرکل امور بانوان استانداری گلستان افزود: دولت با بهبود فضای کسب و کار و تسهیل شرایط کارآفرینی دربخش های قانونی، مالی و مشاوره ای کارآفرینان را حمایت کرده و سیاست های اقتصادی را در مسیر مردمی سازی و تسهیل زمینه های آن برنامه ریزی می کند.
غفاری ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های ارائه توانمندی بانوان اگرهمراه با نوآوری و در نظر گرفتن نیازمندی های بازار مصرف باشد، می تواند زمینه های فروش هر چه بیشتر محصولات در بازارهای داخلی، منطقه ای و خارجی را فراهم کند.
وی بیان کرد: تولید محصولات با کیفیت بیشتر و هزینه کمتر برای کاهش قیمت تمام شده کالاهای تولیدی از جمله جاذبه های بازار مصرف و جلب رضایت مشتریان است.
غفاری با اشاره به نقش اقشار مختلف جامعه در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی بدون حضور بانوان میسر نیست.
به گفته وی؛ بانوان فعال درعرصه های تولید، به بازارهای ثابت و مشخصی برای عرضه تولیدات خود نیاز دارند که امیدواریم با راه اندازی این مکان ها، شاهد بهبود شرایط اقتصادی بانوان فعال در عرصه های تولیدی باشیم.
وی؛ به راه اندازی نمایشگاه زنان، تولیدات خانگی و توسعه پایدار در گرگان به مناسبت دهه فجر نیز اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه تا 18 بهمن در دو نوبت صبح و عصر در سالن تختی گرگان آماده بازدید علاقمندان است.
غفاری اضافه کرد: در این نمایشگاه با 40 غرفه توانمندی های زنان در بخش های صنایع غذایی، گیاهان دارویی، گلیم بافی، کار روی شیشه و سفال عرضه شده است.
به گفته وی؛ علاوه بر گرگان به مناسبت دهه فجر در چند شهر دیگر گلستان هم نمایشگاه توانمندی های زنان برگزار می شود.
3091 /1648
خبرنگار: میثم محسنی **انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.