به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز سه شنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استانداری سمنان افزود:
باید منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی در اولویت قرار گیرد و برای خارج کردن کشور از رکود و بیکاری باید همه ما بپاخیزیم.
وی اظهارداشت : اختیارات بانک های استان برای ارایه تسهیلات محدود است و از وزیر امور اقتصادی و دارایی می خواهیم برای افزایش اختیارات این بانک های تلاش کنند.
وی خاطرنشان کرد : اکنون مشکل عمده در بازار استان، نوسانات ارزی و رکود است که باید وزارت امور اقتصادی و دارایی برای رفع این مشکل اقدام کند.
چاوشی ادامه داد : راهکارهایی برای گشایش اقتصادی در بخش معدن سمنان در نظر گرفته شده و همکاری سازمان حفاظت محیط زیست برای راه اندازی واحدهای معدنی جدید در این استان اجتناب ناپذیر است.
وی اضافه کرد : برای پذیرش صنایع مادر، استان سمنان به دلیل وسعت آن قابل توجه آمادگی دارد.
وی تصریح کرد : ورودی استان از سمت تهران و شریف آباد نیازمند بازسازی است و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای تردد شهروندان در این منطقه ، اقدام کند.
استاندار سمنان اضافه کرد : در بحث توسعه و ترمینال فرودگاه سمنان نیازمند مساعد دولت هستیم و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای پرواز و فرود هواپیماهای غول پیکر در مرکز استان اقدام کند.
چاوشی بیان داشت : سمنان از ظرفیت های ارزشمندی در بخش گردشگری برخوردار است و استان در بخش گردشگری سلامت و طبیعی می تواند با تامین زیرساخت ها در جایگاه مطلوب کشور قرار گیرد.
وی تصریح کرد: احیا بافت های تاریخی استان سمنان برای جذب گردشگر و رونق در بخش صنعت و معدن در اولویت قرار دارد.
چاوشی گفت: اصلاح الگوی مصرف و افزایش سامانه های نوین آبیاری باید در دستور کار دستگاه های اجرایی سمنان قرار گیرد.
در استان سمنان بیش از هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد، سال 9t از استان سمنان بیش از 400 هزار تن کالا با ارزآوری 150 میلیون و 405 هزار و 816 دلار صادر شده است که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 95 حدود 25 درصد افزایش داشت.
مسعود کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی در ششمین روز از دهه فجر به منظور شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی و بهره برداری از چند طرح عمرانی و صنعتی به استان سمنان سفر کرد.
به گزارش ایرنا، در دهه فجر امسال بیش از 461 طرح با صرف سه هزار و 120 میلیارد ریال اعتبار در استان سمنان به بهره برداری رسیده است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.