حسینقلی قوانلو عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: اقدامی که رسانه ها در گسترش فرهنگ خرید کالای ایرانی آغاز کرده اند، نیاز مبرم کشور بود و می تواند کمک شایانی به رونق تولید و اقتصاد کشور باشد.
وی گفت: تولید کنندگان در کشور با سختی فراوان و جذب تسهیلات بانکی 18 درصدی اقدام به تولید محصول ایرانی می کنند که امیدواریم سرمایه گذاری رسانه ها در حوزه فرهنگ سازی خرید کالای داخلی گسترش یافته و زیان ها در بخش تولید به حداقل کاهش یابد.
به گفته وی؛ اکنون فروشندگان کالا در بازار شهرهای مختلف کشور نیز به شیوه های مختلف حمایت خود را از تولید ، فروش و توزیع کالای ایرانی نشان می دهند.
قوانلو اضافه کرد: حمایت دولت تدبیر و امید در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی از رونق تولید و گزارش سه ماه اخیر دراین حوزه نشان می دهد حرکت خوبی در رشد اقتصادی کشور به وجود آمده است و ترویج مصرف کالای ایرانی می تواند این رشد را پایدار نگه دارد.
وی ادامه داد: در استان گلستان با حمایت دولت تدبیر و امید امسال 54 واحد رونق دوباره گرفته که رشد تولید آنها از 10 تا 100درصد بوده است.
به گزارش ایرنا توجه به تولید داخلی به چرخاندن چرخ های اقتصاد کشور، اشتغالزایی و ریشه کنی بیکاری، کاهش وابستگی به خارج و دستیابی به بازارهای منطقه ای و جهانی برای معرفی مزیت های محصول ایرانی می انجامد.
در استان گلستان 3 درصد واحدهای صنعتی را صنایع بزرگ، 91 درصد را صنایع کوچک و 6 درصد را صنایع متوسط تشکیل می دهد.
استان مرزی گلستان حدود یک میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارد که افزون بر 51 درصد آنان در شهرها ساکن هستند.
6204/1648
خبرنگار:علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.