به گزارش ایرنا، محمد همتیان روز چهارشنبه در نشست بررسی طرح های سرمایه گذاری سمنان در محل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان افزود: با توجه به حجم زباله تولیدی در استان استفاده از آن برای تولیدی انرژی پاک توجیه اقتصادی دارد.
وی اظهارداشت: می توان با همکاری استان مازندران که مشکل دفن زباله دارد، طرح تولید انرژی از پسماند مورد بررسی قرار گیرد و این طرح را برای تولید انرژی پاک در سمنان با توجیه اقتصادی بالاتراستفاده کرد.
وی با تاکید بر این که همکاری با سرمایه گذاران خارجی در توسعه اقتصادی استان به منظور جذب سرمایه و افزایش اشتغال ضروری است، گفت: سرمایه گذاران خارجی طرح توجیهی را به صورت مکتوب به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ارایه دهند و نیازمندی های طرح با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط در جهت تسهیل در رفع امور برطرف شود.
همتیان با بیان این که سمنان ظرفیت و زیرساخت مناسبی برای جذب سرمایه گذاری دارد، بیان کرد: دستگاه های اجرایی به گونه ای عمل کنند که سرمایه گذاران چرخه روند اداری برای دریافت مجوزهای لازم را زودتر طی کنند.
معاون استانداری استان سمنان با تاکید بر این که سمنان دارای بالاترین سلامت اداری است، ادامه داد: با مشخص شدن زمان بهره برداری از سوی سرمایه گذاران، تکلیف دستگاه های مرتبط مشخص شده و پیشرفت کار را طبق مدت زمان تعیین شده بهره برداری، مورد بررسی قرار می گیرد.
در این نشست طرح تولید انرژی از زباله و احداث نیروگاه خورشیدی در استان سمنان با حضور سرمایه گذاران بخش خارجی مورد تاکید قرار گرفت.
در شهر سمنان و حومه روزانه حدود 150 تن و در کل استان سمنان حدود 450 تن زباله تولید می شود.
براساس طرح سرمایه گذاران آلمانی برای احداث نیروگاه خورشیدی و تولید انرژی از پسماند در استان سمنان اعلام آمادگی کرده است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: سارا خدادادی ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.